110 kg marklyft, endorfiner och rivningsprojekt.

Om det i mitt liv varit något tragiskt som hänt har det alltid varit något sjukt bra som hänt samtidigt, så jag har på något sätt alltid fått haft två delade känslor i allt som hänt mig.

När Louise blev sjuk, föddes samtidigt Gustav. När Magnus gick bort, drabbades jag av förälskelse när jag träffade Micke kort tid efter.

Nu gör jag min sista arbetsdag på fredag och jag kommer gråta hela dagen tror jag. Redan igår kramades jag och sa hej då till några av de jag kommer sakna mest av allt.

Samtidigt är jag så jäkla lycklig just nu! Jag ska jobba på Turistbyrån i Filipstad i sommar. Det ska bli så roligt!!!! Det är klart nu så jag kan tala om det. Jag har varit och träffat mina blivande arbetskompisar och fått mitt schema. 👍

Jag har också blivit kallad till anställningsintervju, till ett jobb som jag så gärna vill ha. Jag pratade med kvinnan som blir min chef om jag får jobbet idag och fick en väldigt varm och god känsla i min mage. Så håll tummarna för mig. 

Sen har jag kommit till steg två i antagningsprocessen till tandsköterskeutbildningen som jag också har sökt. Det som är min reservplan om jag inte får något jobb. 

Ja om man haft panik över att bli arbetslös och också varit fast beslutad att hitta ett jobb, så kan man helt plötsligt stå med en jäkla massa val istället, så man får svårt att välja 😲.

Jag har känt mig som en kolsyrad dricksflaska idag, eller det kanske kallas att vara hög av endorfiner. Det har liksom bubblat i hela mig. Allt positivet som hänt på jobbfronten och sen var jag till gymmet!

och fick till ett nytt PB i marklyft! Sjukt stolt över mig själv, 110 kg. Jag kan inte fatta det knappt men jag lyfte det!

Som sagt hela dagen har jag varit som i ett lyckorus men så har livet varit precis som det ska vara ett tag om man bortser från tråket med med Coopan så klart!

När Micke kom hem på fredag hade jag lagat till entrecote

till det öppnade vi fin vinet vi fick i födelsedagspresent!

På lördagen påpekade Gustav att det var våffeldagen

han gillar att fixa mat min Gustav, precis som sin far och bonusfar.

Det var längesen vi renoverad något kom vi fram till när vi pratade på söndag morgon jag och min man.

Sagt och gjort, några timmar senare var halva förrådet rivet. Nu skulle man kunna tro att vi är jättespontana och helt plötsligt bara river men detta har faktiskt funnits i vår plan sen vi flyttade in! Att det blev just nu är vi kanske lite förvånade över både Micke och jag 
😂

Min uppgift blev att idag åka med en full lastad släpkärra till återvinningen. När man ska köra med en släpkärra är det väldigt bra om båda hjulen snurrar på kärran. Det gjorde de inte när jag skulle åka.  Jag krånglade, backade körde fram och backade igen. Jag gjorde också väldigt "fina" märken på våra marksten på uppfarten 👎👎 tillslut så släppte det! Nu är det bara att fylla på med mer rivningsmaterial. På fredag kommer rörmokaren och flyttar elementet! Vår hall är och har varit fruktansvärt ful faktiskt.

Måste också visa er den här lilla skönheten ❤️❤️

Såsskålen till min servis Swedish grace som jag ropade in på Tradera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar