Ledig, pollen och bilar

Nu är jag äntligen långledig. Jag har bara två arbetsdagar kvar när vi har butiken öppen. Det är tungt, ledsamt och fruktansvärt sorgligt faktiskt.  
Vi gör vårt bästa för att ändå göra vårt jobb. Även om en gavelexponering inför våffeldagen kändes ganska meningslös att fixa till i nu läget så gör man det i alla fall.

Trotts allt känner jag mig väldigt positiv inför framtiden just nu. Jag har fått sommarjobb, var ska jag berätta om längre fram. Jag kan i alla fall avslöja att det inte är inom handel och att jag ser fram emot det väldigt mycket! Det ska bli sjuktroligt att göra något helt annat! 

Jag har kommit igång med cyklingen bra tycker jag 👍. Summerar jag första veckan så blev det totalt 7,6 mil, vilket är en väldigt bra start! Sist jag cyklade kände jag mig väldigt trött och orkeslös. Det var liksom motvind åt båda hållen  
men i torsdags kändes ben och kroppen starka! Jag hade också tagit medicin innan jag cyklade, vilket förmodligen bidrog till den största skillnaden i orken. Just nu är det höga halter av alpollen i luften👎👎👎👎  

Det var inte förrän jag kollade pollenprognosen som jag fattade varför jag var snorig och trött. Hur man kan vara så dum att liksom glömma att man har allergi från år till år vet jag inte riktigt. Fast det finns de stackare som har det betydligt värre än mig. Jag är bara allergisk mot al och björk, när sen gräset blommar slipper jag undan. 

Igår var jag och tittade på en annan bil. Jag blev helt sjuk av "jag vill ha känslor"  men det blev ingen annan bil tyvärr. 

Det var en sån här jag tittade på. De bjöd för dåligt för min. Ett riktigt skambud för en bil som bara gått 11000 mil.
Sen är min bil faktiskt fin! Efter att jag kostat på den en riktig grundlig tvätt är den till och med jättefin. Sen sitter jag inte i sjön heller utan kan ha kvar min ett tag till. Anledningen till att vi tänkt byta bil är att vi vill få ner kostnaden för bilskatten.

Nej nu är det dags att fånga dagen eller vad man säger. Här sover mina troll fortfarande och Micke har åkt till Värnen för att fiska. Jag ska handla och göra våfflor men först ska jag gå på en promenad, för det är för kallt för att cykla idag tyvärr.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar