Snö, cykel och två full späckade lediga dagar

Vårdagjämning idag och var passar väll bättre in då, än att få massa snö? 😢
Samma känsla av tråk uppstår varje år när den sista snö kommer. För man vet heller aldrig om det är just sista snön. För det kan alltid komma en gång till. Jag försökte verkligen låta bli men jag kände mig ändå deppig när jag såg snö i morse. 

Innan snö kom tillbaka så hann jag i alla fall få ha lite vårkänslor i kroppen. Jag hann ta ut min SCOTT på vädring och cyklade 25 långsamma kilometer på onsdag förmiddag då jag var ledig.  

Solen värmde riktigt gott. När man tänker på hur jäkla ont i rumpan man får av de första cykelturen är det faktiskt svårt att tro att det bara efter några gånger inte alls kommer att kännas. Det är i och för sig en jäkla tur att man vänjer sig så snabbt annars skulle det inte finnas några cyklister alls. 😂😂

Det plockar alldeles för fort på mina arbetsdagar nu. Jag har bara 4 dagar kvar att jobba som butiken är öppen. När jag tänker på det blir jag faktiskt väldigt ledsen. Jag kommer sakna våra kunder väldigt mycket! Det som skrämmer mig mest med att gå hemma är nog ensamheten. Jag vet inte hur jag ska klara mig utan mitt hypsersociala jobb faktiskt. Jag kommer förmodligen tala ihjäl min familj. 

Två dagar har jag varit ledig den här veckan och det har varit helt full späckade. Det finns alltid 100 måsten städa, tvätta och laga mat. Tvätten är The never ending story i mitt liv om man säger så. Jag är verkligen inget bra på hushållsarbete. Jag är bra på mat, vågar till och med säga att jag är jäkligt bra på mat och jag är inte dåligt på att städa och tvätta heller men jag tycker det är sjukt tråkigt. Jag prioriterar med glädje något annat men jag vill trotts det inte att det ska vara smutsigt så jag städer motvilligt om man säger så.  

Jag och den här tjejen gjorde en tur till stan också.  

och köpte byxor. Hur är det ens möjligt att växa så mycket på några månader?? Vi hann med att fika och prata en massa, hon har så mycket funderingar. Sen åkte jag till min Heidi en stund. 

Torsdagen var det lika fullt upp. Jag hade dock några timmar på förmiddagen för mig själv och de la jag på en promenad. 

Underbara sol, även om det var lite kallt. 

Sen skulle jag möta upp Louise för att fara vidare till Degerfors för att prova hennes balklänning som kommit.  

Detta är bara ett smakprov den ska pressas, sys upp och framför allt ska hon ha en underkjol men så himla vacker att jag nästan blev tårögd. 

Lördag efter jobbet fick det bli en cykeltur igen

Det var hemskt jobbigt, motvind både fram och tillbaka kändes det som. Jag har turen att ha världens bästa man för medan jag cyklade lagade han mat så det var bara att sätta sig till bords när jag kom hem. 

Efter det blev det bio med mig och mina tjejer. 

Filmen var precis lika fantastisk som jag hade förväntat mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar