Hemlagat, operation och 174 tränade pass

Ett av mina mål här i livet är att laga god, hemlagade och näringsriktigt mat till mina barn. Med det är det inte sagt att det alltid är så utan det förekommer både skräp mat och halvfabrikat här hemma. När jag slutar jobba klockan 19 blir det ju sällan några långkok precis. Igår överträffade jag dock mig själv totalt. Jag bjöd min familj på klistrigt mos (dock hemlagat), bränd fisk och till en grukmajo, också den hemgjord men med allt för stora bitar gurka i. Vem har tid att finhacka gurka klockan 20:00 på kvällen liksom? Har väldigt snälla barn för igen gnällde.  

Jag har det jobbigt just nu ska jag säga. Det är jobbigt på jobbet, ovissheten om min framtid och Emil som opererats. Men det är utan tvekan det här med ovissheten för framtiden som gör mig stressad. Idag har jag träffat min jobbcoach från Antenn. Jag har fått hjälp med att bena lite i vad jag vill göra i framtiden. Det är ju i den situationen jag är i just nu som jag har möjlighet att drömma och kanske tänka om helt. Jag hoppas kunna få ett jobb inom det jag är utbildad till och får jag drömma så vill jag aldrig mer jobba helg! 
Emils operation gick i alla fall bra. Han är under omständigheterna pigg tycker jag. Emil fick för några veckor sen halsböld vilket är väldigt ovanligt men Emil lyckas alltid få de mest konstiga saker. När denna böld inte ville ge med sig trotts väldigt stark antibiotika beslutade de att operera honom. 
Hungrig var han när jag hämtade honom. Det fick bli sushi som är lite lagom lätt tuggat och lätt att svälja. 

1 februari 2016 bestämde jag mig för att på ett år träna 200 pass. 
Det blev 174 pass vilket jag är sjukt nöjd med! Det blir ett snitt på 3,3 pass i veckan! 

Micke har fixat fönsterfoder och fönsterbrädor till mig eller till oss men det är kanske jag som ville ha dem aningen mer! Jag är så lycklig över att fått dessa efter nästan 8 år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar