Grå, hjärtandagen och jobbet

Det var världens vårväder igår. Solen sken och det såg helt underbart ut när jag från insidan av butiken tittade ut. Så jag bestämde mig för att i morgon när jag är ledig ska jag gå på en långpromenad och bara njuta.

Det ska jag göra men tyvärr är det inte riktigt samma väder idag. Jag tror det är den gråaste dagen på länge till och med. 

Vi har verkligen haft en lugn och skönt helg. De är inte så många de där "bara vara helgerna" när inget är planerat och man kan ta dagen som den kommer. 

Jag tog en spontan tur till stan på lördagen med Linnéa

Lillbus växer som ett ogräs, så hon hade helt plötsligt inga byxor som var tillräckligt långa i benen. Vi passade på att fika också eller fika.. det blev en god räksallad. Att äta mat ute är en av mina störta svagheter här i livet, jag älskar det!! 

Då är det kanske tur att jag även älskar det här!  

Så nöjd, gjorde en 5:a på 90 kg i knäböj! Jag är nu inne på träningsvecka nummer 7 och allt flyter på som det ska!

Körde mina intervaller igår morse! Jag är så glad att jag har mitt träningsschema speciellt de dagar det känns lite mindre kul att träna. 

När jag inte sett den här lilla tjejen på länge så längtar jag nästan ihjäl mig. Jag är själv lite förvånad över vilka känslor hon väcker i mig det här lilla trollet. Men på riktigt är det så att jag får tårar i ögonen så fort hon ler mot mig. ❤️  

ja och hennes morfar är precis lika dan! Snart ska jag få ha henne ett helt dygn och det ser jag verkligen fram mot!  

Igår kom fakturan från Z-Parken i Motala för cykelveckan 2017. Det ser jag också fram mot sjukt mycket. Halvvättern och Helvättern och där emellan en vecka vid Vättern i husbilen. Linnéa blir med mig i alla fall, hur många av de andra barnen som vill leva husbilsliv återstår att se.  

Min man säger dock att det förmodligen inte står helt rätt till i mitt huvud när jag längtar efter att få cykla totalt 45 mil på en vecka! Han som verkligen hatar att cykla kommer inte förstå! 

Vallmoängarna, naturen, Vättern fast man ska inte romantisera det för mycket för det är såklart, hårt slit och ganska mycket lukt av koskit längs ängarna också. Sen kan det kräkregna som det gjorde förra året. Trotts det är det en otrolig naturupplevelse och en både fysisk och psykisk påfrestning. 

Igår var det alla ❤️ dagen. Alla mina troll har fått choklad som sig bör! 
 
Micke och jag har bestämt att vi inte ska fira den, så ni kan ju gissa hur förvånad och glad jag blev när det dök upp ett blombud på jobbet. En väldigt fin liten lapp låg på bordet när jag kom hem och choklad och kokosbollar från Gustav och Linnéa. Jag ska inte äta kokosbollar sa jag till Gustav och han svarade: Det tycker jag du ska mamma för jag vet att du älskar dem!  ja det gör ju mamma och mumsa de i sig 3 tycken. 

Jag har en väldigt delade känslor just nu och det passar liksom inte in i hur jag egentligen mår att jag ska känna mig så nere när jag är på jobbet. 😭

Egentligen är jag på topp just nu. Stark i kroppen, motiverad till träning, glad, positiv har inte strulande relationer utan är i fas med alla de mina som är viktiga för mig. Har massa roligt att se fram emot. Roliga listen för våren är full med massa kul och i grund och botten känner jag mig väldigt glad. Utom när jag är på jobbet!  
Det jobb som jag trivts så bra med som jag jobbat med i snart 6 år och som jag alltid känt glädje inför. Känns efter beslutet om nedläggning så tungt. En helt vanlig mjölkback som aldrig varit tung för mig att lyfta känns skittung just nu. Jag blir så trött av att jobba, alla arbetsglädje är borta.

Jag har trotts det bestämt mig för att jag ska göra mitt jobb för mina kunder ända fram till sista dagen. Fast ibland har jag bara lust att gråta, jag vill inte att det ska ta slut. Samtidigt som jag längtar enormt mycket efter att få bli klart och färdig med detta för att kunna gå vidare. 

Jag har alltid haft tron att saker löser sig och att saker sker av en specifik anledning som man precis där man står här och nu inte kan se. Det har alltid varit så i mitt liv så jag borde luta mig tillbaka och ta det lugnt och jag jobbar på det kan jag lova. Jag vill bara veta nu precis nu vad jag kommer gör till hösten! Men tålamod tålamod! Fast jag vill inte ha tålamod jag vill veta nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar