Nyår, träningsplan och tonårsmonser

Börjar med att önska er:

Någon sa att man inte kan sova i fatt men det tror jag man kan faktiskt. Igår kväll var jag så trött att jag hade frossa. Jag trodde på riktigt att jag skulle bli sjuk. Så jag gick och lade mig klockan 21 och vaknade klockan 8 i morse som en ny människa! 

Nyårsafton firade vi hos Mats och Rosie i Ludvika

God mat och trevlig sällskap.


Nu är jag klar med min träningsplan. Min förra plan sträckte sig över 11 veckor och jag tyckte det var bra. Den nya planen sträcker sig över 10 veckor och har ett helt annat fokus. Kondition och kost men jag har lovat mig själv att aldrig mer banta så det handlar om att äta bra mat för den träning som jag tänker göra och inte om att ligga på ett underskott. 

Fyra pass i veckan är planerade och tre ska göras det 4 ska också göras men ni vet hur livet är. Det kan komma saker i mellan och för att då inte bli helt knäckt om man inte får till alla pass säger jag till mig själv att 3 är godkänt. 

De här fyra ❤️

Jag och mina troll. En gång i tiden hete ju min blogg Pillan och de 4:a små trollen. Nu är det mer Pillan och tonårsmonstren 😂😂 Det är i alla fall underbart att vara mamma. Det är så stor skillnad på att ha små barn och tonåringar. På många sätt är det roligare nu för man kan prata och umgås med barnen på ett annat sätt. Det är heller inte så mycket fysiskt jobb. Däremot är det mycket mer samtal, tröstande och att finnas där när det behöver. För mig personligen har det varit lite tufft att inte vara lika behövd som förr. Livet förändras hela tiden och det är ju bara att hänga med. 

Storsonen som flyttade hemifrån för snart två år sen har ett helt eget liv där han är. Fast att barnen bli vuxna självständiga individer är ju precis vad man som mamma önskar sig. Dessutom kommer han faktiskt hem och hälsar på och då burkar jag passa på att rå om honom lite extra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar