1 åring, jul och juldagarna

Hög tid att summera 2016 och dra upp planer för 2017... men inte idag. De senaste veckorna har varit väldigt intensiva. Sen har jag jobbat väldigt mycket också mina senaste två lediga dagar har jag jobbat. Jag sa till min syster och chef igår att jag tror jag gillar mina arbetsdagar mer än mina lediga dagar för mina arbetsdagar vet jag att jag ska jobba på och mina lediga jobbar jag också, bara att jag inte vet om det innan 😂😂 men nu är det tre dagar ledig hoppas jag i alla fall. 

Jag har heller inte haft tid att göra en ny träningsplan. Nu är det inte så att jag inte kommer att träna även om jag inte har någon färdig plan men efter det här träningsuppehållet jag haft nu i december kommer fokus ligga på cyklingen och inte lika mycket på att lyfta tungt. 
Igår blev det i alla fall ett styrkepass. Eftersom kroppen är utvilad och väl matat efter jul var målet ett maxlyft på 120 kg i marklyft, vilket jag inte fixade. Så mitt PB blev kvar på 100 kg. Om jag inte fått hybris och provat 110 kg i stället kanske jag fixat det, för jag var nära att få upp 120 kg. Här skulle in ha fått se en film men jag fattar inte varför det inte går att få in dem i bloggen längre 👎

Idag blir vår älskade lilla bebis unge 1 år 
Hon stal mitt hjärta från det ögonblick jag såg henne, våran Ellie Bellie lillbus ❤️

Förutom att jobba så har jag som de flesta andra också firat jul de senaste dagarna. Mat och godis i överflöd som för de flesta andra. 

gott gott. Jag har en väldigt massa grejer för mig som jag måste för att det ska kännas som jul. Micke försöker få mig att göra lite färre och färre varje år, just för att han tycker jag stressar för mycket.  

Jag var i alla fall tillräckligt lugn för att spela Bingo på uppesittarkvällen. Gissa om jag hoppades på nummer 44 men 250 kr är ju inte helt fel det heller även om det varit roligare med 1 miljon. 

För att också minska julstressen för oss alla fick det bli plastgran i år. Det är inte riktigt samma sak med en gran som luktar lite källare och damm som en riktig som luktar skog men men 

Med mycket bling bling i så blir den också fin. Med lite avdamning och doftande glitterspray så luktade den kanske inte gran men i alla fall inte källare och damm.  

På julafton var vi hos barnens farmor som vi brukar. 

För mig blev det min tjogoandra jul i Pardis och med det är det absolut min äldsta jultradition. 88 år fyller hon i februari lilla farmor ❤️ Jag är imponerad av att hon fortfarande orkar stå med julmat och allt varje år. Hon säger att hon blir mycket tröttare nu för tiden och det har hon helt klart all rätt i världen att bli. 

Juldagen firar Micke och jag med alla våra barn, våra mammor och några av mina systrar. Hela förmiddagen står vi i köket. Jag är så glad att jag har honom och att han är den hjälpsamma typen julmiddag för 13 personer tar en stund att förbereda helt klart.  

Stina gillar också Micke, eller i alla fall när hon får räkor!

Vi hade jättemysig dag 

och fina julklappar från mina barn.

Annandagen firar jag med mina systrar. Muffis kunde inte vara med den här dagen tyvärr. Då är det pizzakväll. Systrar är det bästa som finns, man behöver liksom inte säga allt de förstår precis vad man menar i alla fall!

Lollo och Ellie ❤️ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar