Teneriffa, sol och äntligen hemma

Borta bra med hemma bäst. När jag helt döttstrött ramlade in här hemma halv åtta i morse efter att ha kört bli från Gardemoen hela natten kramade han om mig min make och konstaterade: Du är en riktigt hemma människa du! Ja jag älskar att resa men det bästa av allt är när man får komma hem till sitt igen och det var nog den lyckan han såg i mina ögon när han konstaterade att jag är en hemma råtta. Fast det är väll en himla tur att det är så för hemma är ju där man är mest. 

Fast utan underdrift har vi haft en fantastisk resa. Det har varit den absolut lyxigaste resa jag gjort. Sol, bad, värme, vila, god mat och dryck. 

De två sista i överflöd. Aldrig haft all inklusive förut men det var verkligen toppen och det passade barnen bra då de tyckte att det jobbigaste med vår förra resa var att välja mat från en meny. 

Hemma eller borta spelar ingen större roll  

Mina troll är digitaliserade! :) Gustav som egentligen inte ens ville på resan sa på flyget hem att han har haft en bra semester och hotellet mycket goda wi-fi uppkopplig tror jag var en av orsakerna till att semestern fick godkänt även av Gustav. 

Fast vi har spelat ganska mycket kort på balkongen också! 

Hotellet gjorde sitt bästa för att få in julkänsla men detta är inte julkänsla 😂😂
Den förväntar jag mig ska infinna sig nu när jag kommit hem. 

Eftersom hotellet låg en bit från havet. Bytte vi bort lunchbuffén mot lunch på stranden och spenderade hela dagen på Monkey beach club
Jag hade väntat mig att det skulle vara iskallt i havet

men har man simmat Vansbo simningen så räknas nog detta havsbad som ett hett bad. Någonstans mellan 20-22°C grader var det faktiskt. 

Så här kan man se ut när man vaknar! Vi fick ett gott skratt åt Emils morgonfrilla. 

Det blåste väldigt mycket en av dagarna men det går inte att ta kort som gör vågorna rättvisa. 

Vi tog en promenad i blåsten vid havet 

Mycket att se och mycket shopping nere vid havet.

Jag är så himla fascinerad av alla enorma kaktusar!

En av dagarna bestämde jag mig för att ta en löptur...  

det var jäkligt tungt och egentligen hade jag nog inte ens lust men det kändes bra att i alla fall fått till två små träningspass under resan. Fast det var annat som lockade mer än träning jag ska erkänna. Det faktum att mitt 11 veckor långa  träningsprogram avslutades med den här resan gjorde nog också att motivationen inte fanns där. Jag tycker det är svårt att träna utan en plan. 

Shopping var något som lockade mer än träning.  

Vi passade på att handla lite julklappar

En av dagarna gick vi till Ann och Annas Café, båda tjejerna är bekanta till mig och driver sen något år ett café i los Cristianos  i närheten av los Cristianos beach  

Där sa vi hej och tog en fika, innan vi gick till havet för mer havsbad. 

Underbart! 

Detta är uteplatsen på vår lägenhet. Veckan gick ofattbart fort. Jag kände redan första dagen att jag vill tillbaka och tillbaka ska jag någon gång.  

Linnéa och jag badade in i det sista. Vi ville verkligen utnyttja de sista timmarna innan vi var tvungna att ge oss av till flyget. 

Mörkret föll snabbt när vi kom upp i luften

Paris från ovan.

Klockan två landade vi på Gardemoen då kan jag lova att jag önskade att jag hade haft mindre än 30 mil hem. När sen ljuset på bilen började strula och det tog slut på spolarvätska önskade jag det ännu mer men med massa strul tog jag oss hem även om det tog mig nästan 5 timmar. Som sagt borta bra men hemma bäst. Jag kommer inte göra många knop idag Efter att varit vaken i nästan 30 timmar och sen sovit 5 känner jag det får bli en lugn dag.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar