Ledig, styrka och en kanna från Rörstand

Nu är jag ledig, jag tror inte jag någonsin längtat som mycket efter ledighet som den här gången. För jag är otroligt trött på folk och allt prat om nedläggningen!! 

Jag behöver min styrka till mig själv om man får vara ego att säga så. Jag har en massa beslut att fatta och det har gjort mig sjukt stressad, skulle nog faktiskt till och med säga att jag fick panik. Jag är ganska säker på att det var stress som orsakade min yrsel under förra veckan. 

Jag är en väldigt analytisk person, så analytiskt att jag önskar jag hade en avstängningsknapp. Det är på riktigt så illa ibland att till och med min omgivning önskar att det kunde stänga av mig. Jag har kommit fram till att jag inte vore jag om jag inte var just som jag är men jag har också kommit fram till att det finns en gräns för hur mycket analytiskt tänkande som är hälsosamt. På den nivån som jag befunnit mig de senaste två veckorna är det inte hälsosamt! 

Det viktigaste som jag kommit fram till är att jag måste lugna ner mig jag behöver inte vara så stressad. Först och främst ska jag faktiskt jobba som vanligt fram till 31/3 sen upphör inte min anställning förrän 17/6. Så jag kan faktiskt lugna ner mig!!

Än så länge har jag sökt 6 jobb, efter det har nu min make förbjudit mig att leta lediga jobb. Jag ska vara ledig och vila den här helgen har han bestämt och jag vet att han har rätt. Jag behöver verkligen tänka på något annat. 

Så nu intar jag helgen med måbra fokus i fokus!

Igår på gymmet kände jag mig bara stark inte yr! 
Knäböj, militärpress och lastdrag passet avslutades med 50 kettlebellsvingar!

Igår kväll när jag pratade med min man i telefon som jag alltid gör när han sitter i bilen på vägen hem. Både han och jag jobbar oftast ganska mycket under veckan så vårat första riktiga samtal om vad som hänt brukar faktiskt vara vårt torsdagssamtal. Hur som helst så sa han i alla fall att han kunde tänka sig att följa med mig till gymmet. Jag kan säga att jag inte var sen att nappa på det. Det tog mig 15 minuter så hade jag fixat och betalat in så även han är medlem i klubben och kan börja träna. Så i morse fick jag sällskap! 
Vet inte om det var sällskapet eller mina egna superkrafter som gjorde det men jag tog i alla fall 5x90 kg i mark!!! Jag har bestämt mig för att när jag klarar av att göra 5 repetitioner av en övning får jag gå vidare. Fast jag kommer förmodligen inte följa det för jag kommer att maxlyfta då och då av nyfikenhet. Micke kämpade på jättebra och jag tror att han blev taggad för att följa med fler gånger!! 

Även om jag inte just nu har så stor lust att göra reklam för COOP så har de en bra sak och det är coop-poängen här om dagen förvandlade jag mina till denna. 
Ordinarie 699kr med coop-poäng 0 kr tror inte jag köpt den annars faktiskt för den är bara 1,3 liter. Fast har man servisen som jag för övrigt är supernöjd med (inte en enda repa) så vill man ju ha alla delar. Det är hamstern i mig som vaknar då. 

På facebook får man varje dag återblickar på den här dagen. Något som jag kollar varje morgon.  
Idag dök den här upp min Ninni och Micke för ganska många år sen <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar