Norges starkaste, Storefjell och löpning

Jag har varit i Norge i helgen tillsammans med min make. Firman han jobbar på bjöd på hotellhelg med mat, vin och underhållning. Detta har varit en väldigt rolig helg. Jag börjar med att visa min video! 

Jag fick den att rulla men vi ska ta det från början. Hur det kom sig att jag ens står framför en lastbil med sele och drar 😂

Som sagt Mickes firma bjöd på hotellhelg för sina anställda på Storefjell i Norge där tävlingen Norges starkaste man gick av stapeln. EMU som företaget heter som Micke jobbar på är en av huvudsponsorerna för tävlingen. 

Jag åkte mot Norge redan på torsdag förmiddag. Jag skulle stanna till i Karlstad och dejta min lillasyster. Mina fina älskade lillasyster ❤️

Vi ses för sällan och systrar är ett av det bästa man har i livet. Vi hade en jättemysig dag massa prat och skratt. Det speciella med syskon är att man liksom pratar samma språk man förstår varandra på ett speciellt sätt man behöver aldrig liksom förklara vad man har för grundsyn på saker eller vart man står sånt vet en syster bara. Hon visade mig också en nya affär på Bergviksköpcenter som jag helt hade missat. Jag köpte en sommarkjol. Teneriffa, bad och sol närmar sig med stormsteg nu! 

Efter att kramats och sagt hejdå till lillasyster reste jag vidare mot Oslo. Det tog en evinnerlig tid att komma fram. Det är så jävla mörkt och jag har nu kommit upp i den åldern när mörkerkörning inte är något jag föredrar 👎  

Tillslut var jag i alla fall framme hos min älskling. Han är också en av de som förstår sig på mig nästan bättre än vad jag själv gör ibland.

Fredag skulle vi åka upp till Storefjell. Jag startade dagen med en löptur.

Det är roligt att springa på platser man aldrig varit på. Solen sken och det var så där hög och klar luft. Fast också en jäkla massa avgaser. Det hade förmodligen varit bättre för mig att inte springa efter en hårt trafikerad väg men hittar man inte, vågar man ju inte ge sig ut var som helst.

Norge är vackert! På vägen upp till Storefjell stannade vi och köpte Ribbe som vi åt till brunch.

Uppe på Storefjell var det vinter! 

Inga skidor med, nej. Efter min Halvvasa kommer jag troligen aldrig mer åka skidor! 

Sen började tävlingen Norges starkaste man. Detta var verkligen underhållning i min smak. Jag var så sjukt imponerad av både damerna och herrarna. 
Ett sånt här däck väger 400 kg. 

Som sagt vi hade VIP-plats och satt alldeles nära de som tävlade. I pauserna fick fick chansen att prova att lyfta 
och dra! Det var jag inte sen med att göra! 

Det var då jag fick chansen på riktigt eller tog mig chansen. När publik och tävlande lämnat arenan provade vi att dra lastbilen som ni ser på filmen. Bara att få chansen att prova var kul att den sen faktiskt rörde sig bara en bonus! 
Micke och arbetskompisarna. Det blev en sen kväll och massa god mat, vin och lite annat
 
Irish Coffee är för jäkla gott och det kändes även i huvudet dagen efter kan jag säga. 
Trotts det lyckades jag lura med min make på en promenad på fjället. 
Om det var så behagligt kan jag kanske inte påstå för det var skitkallt och blåste småspik! 

Lördagen bjöd på finalen i Norges starkaste och vinnaren drog 360 kg i marklyft! Det är helt galet! Vi fick åter igen underbart god mat och massa vin men den här kvällen orkade inte tant Pillan festa eller dra några lastbilar 😂

Utan det blev en tidig kväll. 


Vi lämnade Storefjell på söndagmorgon efter en god frukost på hotellet. Sen bestod söndagen i att åka bil. Först 26 mil till Oslo där Micke stannade och sen hade jag själv 30 mil hem.

Jag hade längtat efter mina trollungar!
 
Linnéa och jag tog en promenad när jag kom hem men efter att suttit stilla i bilen en hel dag räckte inte det för att jag skulle få ut min energi.   

Utan avslutade söndagen med en löptur ganska kort men ändå härlig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar