Snuva, kolsyreis och nattfrost

Nej säger jag detta var inte vad jag hade planerat för den här helgen. Jag håller på att bli sjuk 👎 Jag har sovit skitdåligt i natt, vaknat varannan timma. Min plan var att träna riktigt mycket den här ledigheten men det får jag planera om helt enkelt. 

Jag har länge tänkt att kosta på mig en timmas massage efter ett träningspass. Det har inte blivit av men så gjorde jag en byteshandel men en vän som är massör. Jag ritade bygglovsritningar åt honom och fick en timmas massage. Det var väll ett perfekt byte, tycker ni inte? Fast jag vet inte om jag ska kalla det för tortyr snarare än massage. Jag är tydligen helt stel över allt det var därför det gjorde så ont. Nu är jag redan inbokad på ett nytt tillfälle. Han var fascinerad över att jag ens kunde vrida på mitt huvud med så stela muskler i nacken. Sen var tydligen mina vader också rätt illa pyntade. Fast i det stora hela var det väldigt skönt och jag känner mig väldigt mjuk och fin nu. 

Igår var jag och besiktade Bodil, ja hon har fått det namnet nu. Vi hade bestämt att hon skulle heta Bobil (Norskans ord för husbil) men autokorrekt ändrar hela tiden till Bodil.

Det blev tyvärr inte blankt papper utan hon läcker diesel men det får Micke kolla på helt enkelt. 

Kolla filmen

Visst är det coolt? Det är kolsyreis i varmvatten. Ska försöka spara till Halloween men kolsyreis är inget som är så lätt att spara precis. De ligger med i våra boxar när vi får frysvaror. Det håller en temperatur på -78,5°C så man måste handskas väldigt varsamt med det och det förångas snabbt även om man skulle lägga det i frysen. Dessutom så kan man förstöra termostaten på en vanlig frysbok om man stoppar ner något så kallt i den. 

Ja apropå kyla ja som fick vi vår första nattfrost under veckan. 

Jag var ute tidigt, för jag behövde bara gå 900 m för att få den sista candyn för att göra en evolution på Pikachu. Ja jag vet, jag är inte helt normal hahahaha

Så här snygg var jag på jobbet 

på Kanelbullensdag 

De här tjejerna kom ner och lunchade med mig på jobbet i tisdags

Mina fina barn. Är lyckligt lottat som har de bästa i världen! 

Kolla vad vår lilla tjej gjorde lagom till sin 9 månaders dag! Inom en vecka är jag säker på att den här tjejen går! 

Årets skolkort har kommit också!

Eftersom jag alltid jobbat ganska många dagar i rad när jag går av på onsdagkväll brukar jag använda torsdagen för att göra sånt som fyller på med energi! Igår var inte ens sån dag. Det var fullt upp hela dagen. Jag hann i och för sig med en liten promenad fast jag kände redan då att jag hade något skit i kroppen. Louise håller på med sitt körkort och det går framåt. Jag önskar att jag hade mer tid att köra med henne men nu försöker jag göra det så ofta som möjligt. Igår körde hon fram och tillbaka till Filipstad

Vackert över kyrkviken! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar