Sur, trött och nya insikter

Nu har jag verkligen tröttnat på det här. Jag vill bli frisk nu!! 
Så här tråkigt är det att vara sjuk! 

Jag har varit hemma från jobbet den här helgen. Jag är bättre idag men jag är sliten, för jag får ju inte sova på nätterna för att jag hostar 👎

Ny klänning

och att få göra mig lite fin så här på söndagseftermiddagen piggade dock upp mig lite i alla fall! 

Det har varit en väldigt tuff vecka detta. Jag blir så jäkla nere av att inte vara frisk och inte kunna träna. 😭 Jag har försökt att vila den här veckan men vardagen går ju inte att sätta på off även om jag önskar det ibland. 

I måndags var jag till stan och besiktade Lollos bil
Andra besiktningen på mindre än en vecka. Jag måste helt klart skaffa mig en annan hobby 😂😂. 

Tisdag jobbade jag och på onsdag morgon vaknade jag och kände mig jättekonstig, yr och matt i hela kroppen men tvingade i väg mig själv på en promenad för det brukar jag bli piggare av. 
Det blev jag inte den här gången och hade jag tänkt efter så kände jag ju redan när jag vaknade att det inte var latmasken som sa att jag behövde vila utan att jag var på riktigt var sliten och behövde det. Promenaden blev det sista jag gjorde den dagen. För mitt under den fick jag ett migränanfall. Det är vad min kropp ger mig när jag inte lyssnar och vilar när jag borde. 
totalt däckad 👎 Det är tur det finns hämtpizza för det var det enda jag förmådde fixa till mina troll den dagen. Nu var ingen av dem speciellt ledsen för det kan jag säga. 

När jag vaknade på torsdag morgon var huvudet bättre men jag var fortfarande väldigt trött. Det fanns tyvärr ingen tid för att vara det. För Louise skulle till kuratorn i Kristinehamn och sen skulle Gustav till BUP i Karlstad
Fast innan besöket på BUP hann vi med att äta lunch på Bergvik. Det verkar i alla fall som om vi ska få melatonin utskrivet till Gustav. Hans sömn har hela hans liv varit en katastrof. Det har blivit bättre med åren men bra är det inte. 

I fredags jobbade jag och efter att ha jobbat 10 timmar kände jag att jag inte orkade mer och det var då jag bestämde mig för att vara hemma och vila den här helgen. Hur svårt jag än har för det och hur tråkigt det än är så har jag verkligen vilat den här helgen.  
Nu har jag sett den nya 100-lappen i verkligheten. Jag fick in den fösta i fredags. Jag har inte sett några nya mynt än men det kommer med alls säkerhet. 
Nu har jag bestämt att jag ska vara frisk i morgon! 

2 kommentarer:

  1. Du är allt söt när du ligger däckad där. krya på dig min lilla Pillan
    //Pappa

    SvaraRadera