Lidingöloppet, glasögon och ny säng

Ja galen eller inte nu har jag i alla fall anmält mig! 

Den 23 september 2017 ska jag och min kompis Cina springa Lidingöloppet, 30 km. 

Det kommer krävas mycket träning och mycket uppförsbackar men har jag gått 4,5 mil med skidor på fötterna så borde jag klara 3 mil när jag inte behöver ha skidor på mig. Nu tänker ni att skidor, då åker men ju men se det gjorde inte jag. Jag kan inte åka skidor men tog mig i mål på HalvVasan genom att helt enkelt gå 4,5 mil med skidor på fötterna! Så vad skulle 3 mil i gympaskor vara? 😂😂

Nej skämt åt sido det kommer bli jättetufft och en stor utmaning! 

Jag tog en väldigt lugn och behaglig löptur igår kväll! Jag anpassar tempot efter vad som inte gör ont i benhinnorna. Jag tycker att det är bättre att det blir en långsam tur än ingen tur alls pga smärta. Jag kommer vara tvungen att öka löpningen i ett väldigt långsamt tempo för att benen ska hålla men jag har inget annat val. Håller inte benen blir det ju inget Lidingölopp


Jag tror jag börjar landa lite i att jag har gått upp i arbetstid. På pappret har jag 68% men i verkligheten så blir det alltid mer och i september jobbade jag 82%. Än så länge fungerar det bättre än väntat. Jag märker att livet behöver lite mer planering när man jobbar mer och gör jag bara det så fungerar det faktiskt väldigt bra. 

Nu har jag både klippt mig och bytt glasögon. Det är en helt ny jag. 

Det är till och med ovant att se sig själv men jag håller på att vänja mig. En annan sak som jag verkligen måste vänja mig vid är glasögonen. Jag har nästan känt mig lite åksjuk idag. Fast det är bättre nu ikväll.

Micke och jag har äntligen fått vår nya säng. 160 cm bred fanns det inte en chans att den gick upp genom trappan. Så med hjälp av en stege, rep och fysisk styrka lyckades vi dra upp den till övre våningen och in genom sovrumsfönstret 

Sängen är väldigt skön men även den känns ovan. Så den måste jag också vänja mig vid. Det är väldigt mycket som jag måste bli van med just nu tydligen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar