Rödfärgad, vänner och löpning

Idag har jag varit hos bästaste Jessica och blivit ny i håret, mer RÖTT och mer VOLYM. 
Min plan var att spara ut håret så det blev långt 

För 15 år sen var det så här långt. Jag hade faktiskt kommit en bit, även om det var väldigt långt kvar innan det blev så långt som det var då. Jag vet inte om det varit tanken heller. Som det var nu så gjorde ju aldrig något med håret mer än att ha det i en svans i nacken och något roligare frisyr går det ju att ha faktiskt. Så Jessica fick klippa av det och jag är jättenöjd. 

Jag skulle ha varit ledig i två dagar nu men det blir sällan som man tänkt sig. Nu kommer det bli jättebra ändå, för jag går ut och jobbar i morgon och får istället ledigt på lördag 👍En extra ledig lördag tillsammans med min familj säger jag ju inte nej till precis! 

Fast planen för den här dagen fick bli lite annorlunda. Jag prioriterade bort min långfrukost för att istället köra ett pass på gymmet klockan nio i morse. 
 
Inga marklyft idag men både knäböj, bänkpress och lastdrag blev det. Vad jag tar i knäböj har jag ingen aning om för jag tycker fortfarande att just den övningen är lite läskig men jag avslutade dagens knäböj med att göra en trea på 65 kg. Min axel är väldigt mycket bättre, så idag kunde jag köra bänkpress även om jag inte kunde lasta på för fullt. 

Om det finns något jag är tacksam för här i livet så är det att jag har väldens bästa vänner. Efter att jag hade varit hos Jessica och fixat håret åkte jag till min Ia ❤️ och fick lunch och sen gick vi på en promenad och bara pratade om allt och inget. 
Hon blir galet trött på mig och min eviga fotografering och nog kanske man kan säga att jag har lite mani på att fotodokumentera allt som händer men hon står ut med det för mins skull ❤️ ❤️ . 

En annan vän till mig bor i Linköping och henne och hennes familj var jag och Linnéa och hälsade på i helgen. 

22 mil i bilen med liten Linnéa betyder att mamman får svara på väldigt många frågor. Linnéa har lite udda intressen och har alltid haft. För att nämna några så diskuterade vi kriget i Syrien, amerikanska valet, feminism, rasism och våra lagar och påföljder. Ni behöver inte tänka länge för att förstå att hennes favorit ämne i skolan är samhällskunskap va? 

Det är alltid lika mysigt att komma till Therése. Vi har känt varandra i 36 år och det är en lång tid!! Vi ses inte så ofta så det blev också en väldigt lååånnngg kväll!  

med massa, mys, mat och vin! 

Linnéa och Astrid med lika tröja och allt.

Ja nog är det höst alltid även om det fortfarande är väldigt varmt. Inte en enda frostnatt har vi haft än.

Det är så vackert ute nu tycker jag.

Om man ska bli bra på något så behöver man fokusera på just det! Exempelvis så kan man inte förvänta sig jättestora resultat i sin löpning om man bara cyklar osv. Att inte ge sig själv rätt förutsättningar och sen vänta sig ett resultat verkar vara ganska vanligt hos motionärer.

Fast jag tänker att om jag är medveten om att det så kan jag träna det jag tycker känns roligaste för stunden eller jag har ju lagt upp träningen med två styrkepass i veckan och sen ett valfritt pass.

Just nu har jag haft väldigt mycket lust att springa så det har jag gjort. Jag har helt tagit bort tidspressen som jag ställde på mig själv förut vilket också gjort under för att känna glädjen i att springa. I lördagsmorse fick det bli ett pass i min älskade/hatade Nyttorpsbacke 4 km uppför. I lördags sprang jag inte ända upp.

Jag har högt fotvalv och har fått ett skitbra tips från träningspodden. Som jag testade i lördags. Normalt så domnar mina fötter bort så jag kan inte snöra åt skorna ordentligt och då är risken att trampa snett jättestor

Det är funkade skitbra. Stadigt och utan domningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar