Vetemjöl, styrka och barnvakt

Min älskade make har precis stuckit i väg på en golfweekend med klubben. Det blir hotellövernattning och spel hela helgen. Riktigt lyxigt och jag är inte avundsjuk :) Själv ska jag äta torrt proteinbröd till frukost så vad skulle hotellfrukost vara???

Apropå bröd ja. Jag har faktiskt lyckats sluta banta och jag har inte vägt mig sen i juni. Det är en kamp hela tiden att våga lita på sin egen kropp. Vet inte hur många gånger som jag sett något tips i tidningen och tänkte: Det kanske jag ska prova!!  Men NEJ jag ska inte! Det ska inte finnas några förbud för det blir jag ju knasig av att ha. Fast en sak som jag tror jag måste sluta äta helt är just vetemjöl. Nu äter jag inte det så ofta ändå dock. Det funkar om jag har det som redning i en sås men inte att äta bröd, pasta kan funka i mindre mängd men bröd funkar verkligen inte. Jag är inte glutenintolerant men hela min mage sväller upp och blir konstig.

 
Så det är därför jag äter detta proteinbröd till frukost. Det är faktiskt helt okej även om jag måste få gnälla lite! 

Kolla den här bilden, vissa platser i mitt Storfors är verkligen vackrare än andra eller hur?
Jag är riktigt nöjd med det här fotot, jag tog det häromdagen på min promenad. Jag börjar oftast inte jobba förrän klockan 10 och klockan 8 har alla barnen gått till skolan. Min plan är att komma ut på en promenad på morgonen men jag är ju verkligen ingen morgonmänniska så jag har svårt att vakna till men plötsligt händer det säger dom ju. I tisdags vaknade jag så pass pigg att jag faktiskt fick till en morgonpromenad! Wiihoo!! 

Jag har städat ur ett förråd och håller på att sälja av en massa saker. Det är inte klokt vad mycket saker man har som man inte längre har någon nytta av. Det är heller inte klokt vad svårt det är att sälja saker även om de är helt felfria. Jag har bestämt mig för att sälja mina högklackade skor. Det är med sorg i hjärtat men jag inser att jag inte kommer kunna gå i såna skor igen. De där Ecco skorna jag beställde som jag visade bild på här i bloggen funkade inte heller med mina fötter :( 

Jag har satt upp ett säljmål, jag ska sälja för 10.000 kr. Det kommer väll ta så där 2 år eller något för det är som sagt inte stormning på mina annonser. Vad är det med katter och lådor egentligen? Jag tog hem lite lådor för att packa ner saker som jag tänkt att sälja på loppis. Jag har tänkt att hyra bord någonstans.   
Katten är dock inte till salu och hon skulle nog inte inbringa någon förmögenhet heller. 

Igår öppnade anmälan till Halvvättern och jag är nu anmäld!  
Jag längtar redan!

Om jag får startplats har jag tänkt att cykla hela Vätternrundan även i år. Det låter kanske över ambitiöst att cykla båda och när jag säger att jag ska göra det får jag alltid svaret: Du är inte klok! Fast det är faktiskt inte alls så konstigt att man cyklar båda. Har man tränat inför hela Vätternrundan så behöver man ha ett långt träningspass i benen innan start och där passar Halvvättern perfekt in i den planen. Det är väldigt långt kvar men jag känner redan iver att få börja träna. 

Nu har jag en träningsplan klar för hösten! Jag ska träna med styrka i fokus och framförallt rehab för min onda axel i 11 veckor framöver! 
Igår var jag och Kia till Atleten och körde ett pass och idag ska vi köra ett till. 

Jag kommer köra basövningar marklyft, knäböj, bänkpress, militärpress och lastdrag och efter det en cirkel med 5 övningar, 10 repp och 3 varv styrka/kondtionsövningar. Hela upplägget är hämtat från Styrkebyrån. 

Att det just blev 11 veckor beror på att det är då jag och trollen åker till Teneriffa och att då lägga in en naturlig träningsfri vecka passar ju perfekt! 
Det är långt kvar men lite har jag nog börjat längta! 

Jag längtar också efter den här tjejen när jag inte träffat henne på ett tag. 

Igår var jag barnvakt åt henne. Hon är väldigt livlig precis som alla mina barn varit och när hon i ett ögonblicks verk rev ner en blomkruka funderar jag på hur i hela världen jag fixade allt när jag hade fyra barn som var ganska små samtidigt. 

Linnéas gamla vagn funkade jättebra att sova i men att åka vagn och vara vaken är inget Elliebebis gillar!  

Vi hade 3 km hem när hon vaknade. 3 km är långt med en missnöjd bebis. När mina egna var små och missnöjda så fick de ju liksom vara det om man hade en bit hem. Vet inte vad som hände men för att inte Ellie skulle vara ledsen sprang jag med vagnen hem :)  

När vi kom hem hade Lollo kommit hem från skolan. Lollo är verkligen Ellies favorit moster. Hon sträckte armarna mot henne på en gång och när hon senare på kvällen skulle sova så var det så klart moster Lollo som fick henne att somna. Det kändes lite orättvist när jag hade försökt i 30 minuter och Ellie bara skrek helt missnöjd. :) När Lollo lade sig med henne somnade hon på 5 minuter. 

Det har gått ett helt år sen min vän Jenny hastigt och helt oväntat gick bort. 

Hon är ofta i mina tankar och det är så tragiskt att hon är borta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar