Café, marklyft och torsdagar

Vilken underbart fin september vi har haft. Den 15 september var jag och Louise i Karlskoga. Vi skulle båda till optikern. Då satt vi ute på café och det var som ni ser 23°C varmt. Då var jag faktiskt lite tacksam att det inte var just till den veckan jag valt att beställa vår utlandsresa. 
Man får njuta så länge som möjlig. Problemet är att man inte vet hur man ska klä sig. Jag klär mig efter almanackan så mig har det varit väldigt varmt åt kan jag ju säga. Jag ser ju att jag inte är ensam om att vara påpälsad i värmen. Det är några få som fattat detta att man bör klä sig efter temperaturen ute och kom i kjol och kortbyxor. Det var dessutom 20°C i vattnet så man skulle ju i praktiken till och med kunna bada. Fast för mig känns badsäsongen slut.
och dagen efter när jag tog min morgon promenad såg det ut så här nere vid sjön vackert men inte badvänligt.

Jag har jobbat en sexdagars igen. I nya schemat har jag två såna perioder på fyra veckor. Under de dagarna hinner jag inte så mycket annat än att jobba men jag känner att jag måste få till några promenader i alla fall. För man blir så trött av att vara inne på jobbet så länge. Det är långa dagar och även många. 
Det är verkligen just från promenaderna jag hämtar min kraft och energi. 

Nu har jag invigt mitt träningsrum. Syftet med rummet är att det ska vara enkelt. Att jag ska hinna träna även om jag inte har så mycket tid över, 
så 30 minuter här på måndagmorgon innan jobbet blev det. Jag körde en cirkel med övningar, fyra olika övningar och sex varv. Det blir som ett intervall pass. Jag körde bland annat 6 burpees i varje varv
en övning som säkert är jättebra för någon annan än just mig! Någon som kanske är lite lättare. Den går säkert att anpassa den så även rultiga tanter kan utföra den och det ska jag kolla på annars får jag byta ut övningen till något som mer passar mina knän för det var inte orken som tröt utan belastningen på mina knän vart för stor. Det är lite tråkigt att jag får ont och har ont lite här och där och hela tiden måste anpassa min träning. Jag vill ju kunna öka i lyft från vecka till vecka när jag är i väg men jag har bestämt mig att inte deppa över det utan köra det som funkar.  

Marklyft är verkligen min favorit övning och anledningen är enkel. Jag känner mig skitstark när jag lyfter. 80kg ligger det på stången i detta lyft. 

Torsdagar är nog min absoluta favorit dag. Först och främst så är jag alltid ledig just på torsdagar och därför blir det verkligen en dag jag ägnar åt mig själv. 

I torsdags fick jag besök från Cina i Göteborg. När Lollo var liten alltså 1998 fanns en sida på nätet som hete kanalen.org. Där fanns mail-listor och jag som alltid varit nyfiken på nya grejer gick med i en lista för mammor med barn födda just 98. Kanalen finns inte längre och mail-listan har flyttat över till att bli en grupp på FB men vi mammor är kvar. Vi har skrivit till varandra i 18 år och varit med om varandras glädje, skratt men även sorg och smärta. Jag hade inte träffat Cina förut och det är lite underligt att träffa någon som man inte sett i verkligenheten men som man ändå känner ganska väl till och med. 
Det var så roligt att hon stannade till och jag är verkligen lycklig som har mina 98:or mammor. Det är som att ha ett helt bankkonto med bästa vänner, kloka kvinnor som alltid har ett råd över när man behöver det! 

Efter att Cina och jag fikat färdig och hon fortsatte på sin resa gick jag och Kia till gymmet och körde ett pass. Det fick bli ett anpassat pass igen. 
Men bättre det, än inget pass alls. Efter styrkepasset fick det bli en löptur i höjden. Jag, naturen och älglössen! Jag behöver inte känna mig ensam. Fast jag har så mycket bett av de där jäkla odjuren att jag har klåda i hela huvudet! BLÄÄÄ säger jag bara
Naturen är vackrast på hösten i alla fall enligt mig. 

En annan bra sak med torsdagar är att jag får hem mannen i mitt liv också!

Så har jag haft den här damen på besök! 
älskade underbara Ellie bebis! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar