Picknick i Gräs, älglöss och rosa bubblor

Kraften i självsamhet
För en tid sen läste jag en bok som hete Själv, kraften i egentid jag rekommenderade den här på bloggen. Boken fick mig verkligen att förstå hur viktigt det är. Ordet självsamhet är så bra tycker jag. Det är betyder själv vald ensamhet. Som jag skrev innan har min make varit borta den här helgen och det är klart att jag saknat honom och att jag kommer krama honom massor när han kommer hem ikväll. Fast jag har verkligen njutit av min självsamhet den här helgen. Jag har ett socialt jobb och jag är väldigt social och tycker om att umgås med människor. Det är just i självsamheten jag hämtar min energi och får min kraft från. Utan den skulle jag tömma ut mina energiresurser på en gång.

Igår gick jag upp tidigt, städade lite, tog hand om tvätt och lyssnade på bok. Sen åkte jag och hälsade på min Malin i Gräs.

Vi gick ner till grässjön och hade lite picknick där. Massa prat, skratt, energi och livets goda. Vi ses för sällan men som livet ser ut för oss båda kan man nog inte få till det bättre än vi ändå får. Det var så himla mysigt, jag är så glad att min stressade kropp ändå har lärt sig att vara här och nu. Att jag kan njuta av det som är just här och nu. Det gör att upplevelsen av saker blir så stark!

Vi hade också sällskap på av en invasion av den här vidriga varelsen!

Älglus bläää!!
I fakta om älglusen står det att för att undvika dem ska man vara så lite lik en älg som möjligt. Det där lössen verkade tycka att jag var väldigt älglik. Jag plockade nog 30 stycken ur håret.

Fast jag undrar hur det är ställt med synen hos de där små djuren!

Trotts lössen hade vi väldigt trevlig och jag såg till att glömma min tröja så att jag snart måste åka tillbaka <3


Idag tog jag däremot en liten sovmorgon ända fram till klockan nio. Jag vet som sagt inte var som hände när jag passerade 35 år. Nu för tiden är nio sovmorgon och innan det var sovmorgon till klockan 13. Fast det är egentligen inte sant att jag inte vet vad som hände, för det vet jag. Jag blev frisk från ett utmattningssyndrom. Jag blev inte frisk över en natt det har tagit lång tid men skillnaden då och nu är så total. Då var jag ju inte pigg även om jag sovit till klockan 13. Berättelsen om min väg tillbaka till ett bra liv och en balans håller jag på att jobba med och den ska ni få någon gång fram över.

Dagens frukost!. Det tillhör också en av mina favoriter naturell yoghurt, rivet äpple, kanel, kokosflingor och chiafrön

I fredag var vi på gymmet igen och tränade Kia och jag. Kia är min hemliga kompis :) nej då men hon vill inte vara med på kort och det ska så klart respekteras!

Jag skulle köra knäböj och bänkpress men jag får hoppa över bänkpressen tills min axel känns okej. Jag kör i stället rehabövningar för axeln. Jag får se hur det känns att göra lastdrag på måndag. Annars blir det rehabövningar då också. Jag vete fan vad det som är problemet med min axel?

Jag måste få skryta lite! Jag gjorde ordning en rostbiff i fredags.

Den blev så himla god! Jag har världens tacksammaste familj att laga mat åt. De äter alltid med god aptit och det blir nästan aldrig något kvar. Till rostbiffen serverade jag potatisgratäng och en grekisksallad. Hos oss är det nästan heligt att äta middag tillsammans. Det är inte bara jag som tycker utan barnen är också helt eniga med mig om det. Det är klart att det inte funkar alltid men så långt det är möjligt äter vi alltid en måltid tillsammans hela familjen. Det är den bästa stunden på dagen tycker jag!


I fredags hade jag förutom att kört en träningspass på gymmet också gått på en väldigt lång promenad. Jag hade fått tips om en podd som heter allt du velat veta och den tar upp olika ämnen och jag blev helt såld. Jag bara gick och gick, helt plötsligt hade jag gått 13,5 km

Så jag tyckte jag förtjänade lite rosa bubblor och vila till kvällen.

Nu ska jag ta mig ut på en promenad

Jag ska bara trassla upp detta först eller nu ser jag att det kräkregnar så jag tror jag väntar lite. Jag tror jag istället ska sätta mig ner och göra klar veckoplanen för nästa vecka. Det är så himla bra att göra en veckoplan. Jag har alltid haft ambitionen att göra en planering speciellt med vad vi ska äta. Fast då alltid gjort det för stort så jag inte orkar med att göra det. Jag har märkt att en vecka är överskådligt och funkar bra i min hjärna. Det jag planerar är mat, träning, aktiviteter och när jag ska handla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar