Träningsvärk, 100 kg och en balklänning

Det är -3°C ut, blåser små spik och det snöar lite grann. Halva landet har snökaos men vi har inte fått någon snö alls här. Det är ju inte att jag sörjer det precis. Jag har träningsvila idag en så kallad återhämtningsdag. Ja nu låter det ju som om jag tror att jag vore elitidrottare och det är jag verkligen inte. Det är bara så roligt att träna och något jag vill göra varje dag men tyvärr så går det inte, man måste vila ibland.
  
Jag är så glad för min träning, fortfarande kan jag känna mig lite förvånad att jag håller i och fortsätter. Jag brukar vara en sån person som snabbt tröttnar på saker men träningen har fått en speciell betydelse för mig och för mitt liv. Förutom att jag fått massa fysiska vinster så är den största skillnaden i mitt huvud. Vad träningen gjort för min stressade själ är fantastiskt och går inte riktigt att beskriva.  

Som sagt, idag är det vilodag. Igår trotsade jag en djävulusisk träningsvärk och gick 8,8 km. Det var helt underbart när blodet började strömma i lårmusklerna efter ca 1 km och värken släppte en aning 
Det finns ju inget annat som hjälper mot träningsvärk mer än att röra på sig. 

Här är anledningen till min träningsvärk.  

Ett PB på 100 kg i marklyft på fredagmorgon och ett knäböjspass med Kia på torsdag!

Jag är nybörjare på knäböj men filmade dem och fick ett personligt svar av självaste Lofsan att de såg fina ut och fick ett tips på hur jag kan göra för att känna mig mindre vinglig. Det känns jättebra att få den feedbacken!

I torsdags var hon, jag, Lizette och Ellie till Fest och Bröllopspalatset i Degerfors och kollade och valde klänning. Den här blev det inte

men jag fick veta efter att ha tagit detta foto, att man inte fick fota. Så därför blev det inget kort på henne i den hon valde. Fast med hjälp av google hittade vi klänningen 

Den är helt underbar! Att det är Louise tur att ta studenten till våren kan jag nästan inte fatta. 
Fast kollar men på det här kortet från min egen kan man nog faktiskt se att det är 22 år sedan. För att inte tala om vad mycket jag upplevd sen den dagen. Det går inte ens att sammanfatta 22 år är väldigt lång tid.

Om lika lång tid till är den här lilla damen 22 år och det ska bli spännande att få följa även henne genom livet! 

Puss på mig själv sa Ellie 

Jag är jäkligt bortskämd måste jag säga. Inte nog med att jag har världens snällaste make som faktiskt står ut med mig även när jag har PMS och det vill inte säga lite. Så kan han baka bullar också! 

Varma nygräddade!! mums!!

Idag har vi haft kalas för Gustav.
Det var lite jobbigt att kalasa hela dagen tyckte Ellie bebis och somnade hos moster Lollo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar