Blodgivare, semester och framsteg

Kan börja med att tala om att mitt omsorgsfullt gjorde V86 system inte gick in. Det skrällde i första avdelningen och en 1% sprang i som vinnare och den hade jag så klart inte med... det slutade med bara 5 rätt 👎

I torsdags var jag till blodcentralen i Kristinehamn. Om alla prover är bra så har jag tänkte att bli blodgivare! 

När Louise var sjuk och behandlades med cellgifter var tillgången på blod en överlevnadsfråga för oss. Jag vill och hoppas kunna ge något tillbaka nu. Jag och syrran samåkte till Kristinehamn eftersom vi hade ärenden där båda två. 
Efteråt passade vi på att äta lunch. Vi har en väldigt speciell relation syster ❤️❤️ och jag. Micke brukar fråga om vi aldrig tröttnar på varandra med tanke på att vi jobbar tillsammans. 

men nej! Klart vi kan irritera oss på varandra lite grann ibland men det är faktiskt väldigt sällan.  

Jag har verkligen haft fullt upp den här veckan. Jobb, träning,  

Promenader, Ellie besök men också en del mys i vintermörkret. 


Nu har jag nästan 2 veckors semester! 

På tisdag kväll sitter jag där och myser! 

Jag startade semestern med att få en timmas massage på min onda kropp. Jag har tränat ganska hårt den här veckan och målet jag satte upp för 11 veckor sen att köra två styrkepass i veckan och ett konditionspass har jag hållit. Jag har utvecklats väldigt det här veckorna. Mina personbästa har stigit massor. Från 65 till 90 i knäböj mitt böj på 100 kg kan jag nog inte räkna som godkänt. 
Från 80 till 100 i marklyft
Från 45 till 50 i bänkpress
Jag har utvecklats mest inom knäböj och det beror nog inte på att jag blivit så mycket starkare utan att jag nu inte tycker det är lika läskigt att göra dem som jag gjorde förut. 

Nej nu ska jag gå och sova i morgon ska det packas precis hela dagen! 
Jesper kommer hit och tar hand om hus och katter medan vi är borta. Jag hoppas verkligen att jag kan slappna av och njuta av den här semestern. Förutsättningarna har jag ju skapat i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar