Trav, boxhopp och matvanor

En kund på jobbet anordnar varje höst en oddstävling. När 5 av 10 veckor är gjorde har jag lyckats med bedriften att ligga i topp. 👍 Med tanke på att jag för 2 år sen inte visste om Goop var en häst eller kusk så förstår ni hur stort travintresse jag har. 😂😂😂

Nu måste jag i och för sig kunna en del om hur spelen fungerar i och med att jag jobbar med det men jag har inte blivit tagen av speldjävulen om man säger så. I oddstävlingen är det ära som står på spel och leder man halvtid ska man tydligen straffas 
😂😂😂 andra kanske hade sett det som en ära att få göra butikens stora V86 system för denna vecka men för mig var det typ panik igår!
Hur det kommer gå vet vi i kväll! Några större förhoppningar har jag inte! Fast visst kan jag en del om själva travsporten nu mera. Jag har till och med en favorit häst 

Den vackraste av dem alla On track piraten. 

Förutom att jag gillar att träna finns en till STOR anledning till att jag tränar. Det är att jag har en ledsjukdom som hör ihop med hudsjukdom psoriasis. Om jag inte tränar får jag ont och blir orörlig men jag måste också verkligen anpassa träningen efter detta. En överbelastning leder mycket lättare till inflammation som i sin tur kan göra att jag inte kan träna på flera veckor. Sjukdomen går också i skov och jag är ofta väldigt bra och har sällan några besvär. Nu i två dagar har jag dock inte vara så bra. 👎 


Det knakar över allt när jag rör mig, jag är så jäkla stel och öm lite överallt. Jag har ett styrkepass på mitt träningsschema idag och planen är att jag ska gå i väg och få det gjort men med lite anpassningar kanske. Inga maxlyft idag helt enkelt! 😃

I måndags körde jag Tabata boxhoppsintervaller på morgonen. Jag har en väldigt låg box, för jag kan nästan inte hoppa om jag ska vara ärlig. Om ni då tänker er att man hoppar upp och ner på en låda så fort man kan och då inte är så himla lätt och smidig, så låter det en hel del.

Som mamma känner jag mig oftast älskad av mina barn tack och lov. Men när jag hörde knackningarna i väggen och insåg att jag inte haft en tanke på att Lollo ❤️❤️ hade sovmorgon, studiedag och sov i rummet bredvid kände jag mig lite mindre älskad en stund 😳😳

Hon är dock inte långstint min tjej! 

Den här hade hon delat på FB och då grät jag så klart. Jag är så himla lättrörd. Folk säger att det blir värre med åldern och är det sant kommer jag tjuta bara av att se solen en vacker dag när jag blir 60 år. 

Den går kanske i arv mamma/barn relationen. Det var ju inte längesen som jag skrev här på bloggen om hur mycket jag värdesätter min relation till min mamma. För att inte tala om vad jag värdesätter relationen till mina barn och snart ska jag få en hel vecka med dem helt för mig själv, bara jag och mina trollungar. De är mitt liv, det viktigaste jag har och det finaste jag gjort. Så känner såklart alla mammor men mitt liv vore inget utan mina troll! 



Nu något helt annat, min träningsfrukost! 

Jag jobbar med mina matvanor och försöker få ett normalt förhållande till mat. Alla mina år av bantande, dieter och trixande har gjort att jag utvecklat en ätstörning. Det har jag skrivit om förut, jag svälter och hetsäter och har gjort i många år. Att vara mätt har för mig varit kopplat till ångest. Jag är dessutom insulinresistent så jag har inte kroppen på min sida när det gäller att försöka gå ner i vikt. Jag har jobbat hårt med detta och då främst med att skapa goda vanor. Att äta tillräckligt mycket varje måltid så att inte konsekvensen ska bli att jag vid nästa måltid är så hungrig att jag överäter som man gör när man är just döhungrig. Jag jobbar mest med mitt huvud om att jag måste äta och att det inte är något fult och misslyckat med att äta sig mätt. Sen jag slutade att väga mig varje dag och ser till att äta ordentlig har jag stått still i vikt och inte hetsätit en enda gång! Jag vågar inte mixtra med att dra ner på maten för att försöka gå ner i vikt än. Kanske det inte är så viktigt heller. Jag kan ju göra det jag vill med min kropp trotts att den är tung. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar