Vättern, träning och blåtå

Ja nu är jag anmäld! Jag måste vara fullkomligt galen och tror att jag kanske inte ens förstår vad jag gett mig in på!
Det kommer bli mitt liv största utmaning, större än något annat jag gjort! Jag kommer får träna som en tok och jag kommer få cykla massor av mil, minst 100 mil i benen innan start! Självklart tycker att det ska bli roligt och spännande annars hade jag inte anmält mig men det är skrämmande också!

Fast nu närmast är det Halvvasan som gäller och det är också skrämmande! De har ju inte lovat någon bra vinter heller men jag har i alla fall planerat in en tur till skidtunneln i Torsby här fram över. Det är ju mil i benen jag behöver för det också men det är svårt utan snö!

Utan snö får man i alla fall köra träning med stavar och i torsdags körde jag Nyttorpsbacken den älskade och hatade. 150m stigning på 2,5 km Det gick jättebra uppför även om det var slitit som fan. Man känner sig lite som King och det World när man når toppen. Sen skulle jag springa ner och det brukar gå undan nerför men det blev ett totalt träningshaveri

Jag fick ont i ljumsken så det blev till att gå. Efter att jag tränade sönder mig totalt förra hösten så har jag nu bestämt mig för att lyssna på kroppen. Gör det ont ska jag inte springa. Jag tycker att jag var väldigt duktig som lyssnade och gick ner!

Igår var jag till gymmet och tränade styrka igen. Jag har helt fastnat för detta. Jag tycker det är väldigt roligt. 

Igår fick jag också lite hjälp och det tar jag tacksamt emot. Jag lyfte 70 kg i marklyft,  50 kg knäböj, 35 kg bänkpress och 20 kg militärpress allt 5x5 gånger. Jag kände mig väldigt stark och stor igår! 

Jag stor kände jag mig när jag fick hem min beställning från Desigual också. 

Topparna kunde jag har men vantarna som jag beställt var så små att jag inte ens fick in handen i dem. Jag kan bara konstatera att spanjorskorna som suttit modell för de där vantarna har betydligt mindre händer än mig. 

När jag nu inte fick några fina vantar fick jag kosta på mig lite nytt lack och blingbling. 

Louise och jag var en tur till Karlstad igår. Det blev lunch på Bergvik och en hel mysig dag tillsammans. På vägen hem hälsade vi på Emil också. 

När det slår om i vädret kan jag få ont i mina leder och berättade för mamma igår att jag hade så himla ont av detta. I morse fick jag dock se att min tå är blå

Jag måste ju ha slagit in den någonstans för jag lovar att det inte är vädret den blivit blå av! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar