Marklyft

Nog för att jag fortfarande är lite sliten men kroppen kändes helt okej i morse så jag gick till gymmet för att köra mitt ben pass. Första övningen på programmet är marklyft. Min absoluta favorit övning. Jag skulle inte prova några maxlyft på ett tag skrev jag efter förra lyftet på 80 kg men jag vet ju inte ens var min gräns går för så många lyft har jag inte ens gjort i mitt liv än. 
Provade 90 kg i dag och det gick. 90 var mitt stora mål och jag trodde det skulle dröja tills jag skulle fixa det. Nästan mål är 100 kg säger inte att jag kan det men jag har inte provat heller, det ska jag göra nästa gång kroppen känns så här bra. 

Jag kände mig som Hulken idag! När man pratar om träning och resultat så får man aldrig glömma att man bara tävlar mot sig själv. Vi har alla så olika förutsättningar och marklyft passar nog mig om man säger så. Jag gillar att springa också men jag är inte byggd för det för jag är för tung helt enkelt om man ska vara ärlig. Knäböj körde jag också idag men det är inte alls lika kul för jag är inte alls lika stark i det som i marklyft. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar