Adventsfika, fullt upp, och lite löpning

Detta är vad som återstår av snön :( Det är faktiskt väldigt trist att den regnade bort tycker jag. Fast än har regnet inte kunnat rå på Linnéa stora snöboll.

Årets jobbigaste månad är snart slut och i det stora hela tycker jag att det gått väldigt bra i år. Egentligen skulle man ju ta och resa bort sista veckan i november. Tror jag ska försöka göra det nästa år. För då fyller jag ju 40 år också!

Idag har vi firat advent här i huset. 

Lizette och Urban kom hit på fika och vi hade en mysig första advent. Trotts att jag haft jobbhelg har jag haft en lugn helg om man jämför med hur min lediga vecka har varit. 

Den har varit så sjukt stressig, så på torsdagkväll putsade jag fönstren när det var mörkt ut och grinade av utmattning medan jag strök julgardinerna. Det är då man ska lägga ner och vila men sån är inte riktigt jag tyvärr. Fast jag gjorde bara ordning köket sen vilade jag faktiskt.  

Måndagen jobbade jag 10-19
Tisdagen skulle bli en lugn dag så jag startade med ett hårt styrkepass. Jag tror jag hade ätit för lite för efteråt var jag helt svimfärdig.  

Fast det blev ingen vila för Gustavs hand började bli alldeles blå efter att han cyklat omkull och Louise ringde från skolan och hade tandvärk. 

Gustav fick en tid på röntgen och Louise hos tandläkaren. Louise fixade besöket själv och Gustavs hand var tack och lov inte bruten. Gustav och jag passade på att storhandla innan det bar av hemåt och fixa mat. 

På onsdag var det dags för handledarkurs  

för att få övningsköra med de här två trollen. 

En 4 timmar lång kurs som jag gått en gång förut med Lizette men man måste förnya detta var 5:e år. 

Torsdag var det föräldrasamtal för Emil på skolan i Karlstad. Senare på eftermiddagen åkte hem och hans klass till Dream Hack vinter. Lousie åkte på konvent i helgen

Klädd för en Nordpolen resa såg hon ut när hon åkte.

Efter jobbet på lördag blev det en löptur i alla fall. 

Jag är sliten faktiskt! tumme ner för det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar