Skidpremiär, marklyft och vinter

Jag är så jävla sliten efter tre nätter med dålig sömn. Varför jag sovit så dåligt vet jag inte men nattsömnen har varit en katastrof de senaste nätterna. Idag känns hela jag skör som om det inte går att pucha mig till något och det ska jag faktiskt inte göra heller jag ska vila och bara vara. Lizette och Ubbe kommer och fikar. 

Igår var det premiär! Första skidturen för säsongen. Det blev 10,4 km i Torsby skidtunnel tillsammans med Peter och Cina. 
Det enda felet med tunneln är luften som är väldigt torr och gör att jag med mina astmatiska lungor får världens jobbigaste hosta efteråt. 

Det här träningsveckan har varit bra men med grymt mycket träningsvärk.  
Tog 80 kg i marklyft i torsdags! Nu ska jag köra på ett tag och inte prova några maxlyft. Det är bara så himla roligt! Det ska bli spännande och se hur jag kan utvecklas i detta för man skulle kunna säga att 80 kg är min utgångspunkt. Jag har inte tränat detta förut utan 80 kg är ju mitt första riktiga maxlyft. Så man skulle nog kunna se det som att jag har en bra grundstyrka faktiskt! Jag har liksom aldrig varit liten och klen utan robust. Magnus brukade skämta med mig och säga att jag är byggd som en rysk kulstöterska och det ligger kanske något i det faktiskt :)  

Vintern har kommit också helt plötsligt blev det snö och kallt och man är inte riktigt van än. 

Jag har hunnit med några promenader under veckan också! 

och visst är det vackert! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar