Intressen, barntid och kvällspromenad!

Jag vaknade före klockan och startade dagen med en löptur. En väldigt kort men jag gjorde det i alla fall. Jag är så förvånad, vad är det som händer med mig?

Det är faktiskt jobbigt att springa, ändå gör jag det och jag gör det om och om igen.

En gång i tiden hade jag små barn och verkligen inget eget liv, på den tiden var egentid när man stod i duschen ensam. Jag skulle aldrig velat vara utan den där småbarnstiden men jag vill heller inte ha den tillbaka. I takt med att barnen blivit äldre så fans det plötsligt tid över till mig. I början visste jag inte vad jag skulle göra med den tiden. Micke sa flera gånger att jag skulle skaffa mig ett intresse men hur skaffar man sig ett sånt bara så där, undrade jag. Fast det gick ju inte att sitta hemma och stirra i väggen tills barnen kom från skolan och även om jag borde ha städat och pysslat i mitt hem i stället så ville jag nog inte ha städning som mitt intresse. Jag började ta promenader med kameran, för jag gillar att fotografera. Med tiden så hittade jag ett intresse som jag då aldrig trodde att just jag skulle ha. Jag tränar!! Det är väll ett väldigt bra och nyttigt intresse!

Här om dagen när jag skulle till jobbet frågade jag min lilla Lollo som skulle tvätta sina kläder om hon kunde slänga med några arbetströjor åt mig. När jag kom hem låg de tvättade och vikta min säng.

Har jag inte världens bästa Lollo så säg!!!

Jag har jobbat ovanligt mycket den här veckan och då har jag alltid dåligt samvete som mamma. Varför får man alltid det? Man har ju liksom inte valet att vara hemma och jag har trotts allt valt att bara jobba halvtid ändå har jag dåligt samvete för att jag tycker jag är borta mycket från mina troll.

Torsdag var jag i alla fall ledig och då tog vi en heldag med mys!

Vi bakade kladdkaka och spelade kort! Fast det vi gjorde mest var att sitta och prata om allt från skolan till vulkaner och elaka bakterier som finns i vattnet i tropiska regioner. De har ju lite speciella intressen mina barn. Linnéa kollar väldigt mycket på nyheter. Favorit programmet är Lilla Akutellt. Vet inte om jag skrivit detta förut men här om dagen kom hon ner från sitt rum och sa.

Linnéa: Vet du vad jag skulle vilja säga till Ugandas president? Jag: Nej ingen aning
Linnéa: att han är dum i huvudet, för vet du mamma på en del ställen där är det dödsstraff på att vara homosexuell och jag tycker man ska få bestämma själv vem man är kär i.

Hon är klok min lilla tjej
Nu i kväll har jag känt mig väldigt rastlös och bestämde mig för att ta en promenad och då en så snabb promenad som jag bara kunde. 
Det roliga med detta är inte att jag gick det fortast jag någonsin gjort utan att jag faktiskt GICK 5 km fortare än jag SPRANG 5 km första gången jag sprang den sträckan. Häftig vad ett års träning kan göra! 

Efter den här promenaden var jag svett och när jag kom ut från duschen satt Micke på golvet och Gustav i soffan. Micke lärde honom att knyta rosetter på skorna och han fixade det till slut. Jag blev alldeles rörd av det. Micke är en helt fantastisk man och jag är väldigt glad att just jag fick honom. Den här helgen har jag haft jobb helg och på lördagen medan jag jobbade tog Micke med sig alla fyra barnen till Karlstad och köpte vårskor åt dem. För att underlätta för mig, han och barnen vek också in alla tvätt som fanns i källaren. Jag hinner tvätta när jag jobbar men det är svårt att hinna med att vika in allt. Älskar att jag får hjälp av min man, att vi hjälps åt med allt och verkligen försöker se till att vi båda två får det så bra som möjligt.

Han är bäst i världen min Mickis! . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar