Träningsdag, mamma och systrar

Jag har haft långledig helg, fredag till söndag och idag börjar jag inte förrän klockan 15. Jag funderar verkligen på vart tiden tar vägen. Det går så fort att jag inte hinner med allt jag vill göra! I fredags prioriterade jag mig själv och tog en träningsdag. Startade med en långpromenad i ett dimmtjockt Storfors. Är väldigt nöjd med de här bilderna

Även tråkväder kan vara vackert!

Sen körde jag cykelintervaller på gymmet, benstyrka och armar. Mage körde jag när jag kom hem för jag har ingen lust att krypa ner på de där svettiga madrasserna på gymmet faktiskt!

Cykel intervaller är sjukt jobbigt jag körde 5 omgångar. (en omgång = 20 sek action, 10 sek vila x 8) Sen körde jag lite olika motstånd 3 där benen fick gå snabbt och två där jag fick ta i så mycket jag orkade!

Jag har läst att intervaller ska vara jobbiga, det spelar ingen roll hur vältränad man blir intervaller ligger ju på din max förmåga om du så är motionär eller elitidrottare så då gjorde jag nog rätt för benen kändes som spagetti efteråt och hela jag var som en urvriden trasa.

Precis när jag klev av cykel så tänkte jag faktiskt, varför gör jag det här? Pressar mig så hårt jag kan, varför? Jag kanske inte är riktigt klok? Eller det är just det jag är, jag är klok som tränar och som jobbar för att förbättra min hälsa. Det är väll den bästa investering man kan göra i sitt liv!

Sen kom Heidi förbi med några cupcakes som hon bakat! Heidi har ett litet skolprojekt nu när hon utbildare sig till bagare. Så man kan beställa cupcakes av henne om man vill ha till kalas och annat.

De var mycket uppskattade av barnen!

Själv får jag lov att avstå allt mjöl, jag vågar inte ens prova längre. Jag är inte glutenintolerant för det har jag tagit på på. Men äter jag mjöl svullnar min mage upp och jag får ont, äter jag ännu mer typ tre mackor vörtbröd som jag gjorde vid jul får jag kräkas och får diarré, så jag tycker inte det är värt det om jag säger så men jag var väldigt sugen på att smaka dessa fina.

När jag nu ändå är igång med att tipsa om saker så passar jag på att tipsa om en app som heter FlatWallet


I den kan du lägga in alla dina bonus kort och sen kan de scanna av dem i butiken så behöver du inte ha dem med dig. Skitbra för jag tycker man drunknar i bonuskort!

I fredags fyllde min mamma år.


Jag har världens bästa mamma!
I lördags bjöd hon oss på mat och tårta.


Vi var kanske inte alltid överens när vi var små men så är det bara 5 år och 3 månader mellan mig som är äldst och Christel som är yngst. Idag är vi de bästa vänner och de aldrig bästa man kan ha mina systrar <3

Vi hade en väldigt trevlig lördag eftermiddag/kväll tillsammans. Helt seriösa har vi ju aningen svårt att vara.

Våra barn, kusinerna måste ha saknat varandra, för de lekte och stojade och skulle absolut komma på mello tillsammans! Man blir lite rörd ända in i hjärtat när man ser att de trivs så bra tillsammans!

Som jag skrev så vet jag inte vart tiden tagit vägen den här helgen.

Gårdagen startade med lite huvudvärk, det kan ha blivit ett glas vin mer än tänkt tillsammans med mina systrar på lördagskvällen, men frukost framför TV:n när det är Vasaloppet hör till så då får man ha klockan på ringning helt enkelt. Jag blir sugen på att åka Vasaloppet faktiskt, ja kanske inte 9 mil det första gången men men tjejvasan skulle ju vara jätte kul tror jag. hmm ja ska tänka på det! Skulle vara kul att ha någon att åka med då förstås även om jag är så bestämd med att jag ska göra för min egenskull och inte vara beroende av att ha någon med mig.

Det var ungefär så mycket slötid som jag skulle hinna med den här helgen faktisk,t för så fort Vasaloppet var slut skulle vi hämta kött. Vi har köpt en tjur tillsammans med Ia och Micke och den var färdig styckad på söndag middag.

När man då kommer hem med massa kött har man att göra ett tag. Fast vi hann med en trevlig fika med Ia och Micke när de kom för att hämta sin del. 


Ja och nu sitter jag här och det är måndag. Sportlovet är slut och mina troll är i skolan. Emil har praktik den här veckan. Jag ska plocka på mig lite kläder och ta en promenad innan Linnéa kommer från skolan och innan jag ska i väg och jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar