Fingertoppskänsla, lera och allahjärtansdag

Jag ska börja dagens inlägga med att gnälla lite. Jag och Micke har spelat bowling idag. Jag ställde upp i min första tävling och Micke var snäll och spelade med mig.

Så här ser man ut på fingertopparna efter 16 serier, när man är en ovan bowlingspelare. Man skulle kunna säga att jag inte har så bra fingertoppskänsla just nu :)

Vi hade bestämt att vi bara skulle ha roligt idag och det hade vi. Bowling sätter sig väldigt lätt i huvudet på en och börjar man spela dåligt så är det svårt att ta sig ur. Mitt nya turnummer är siffran 7 för det måste vara ett tecken när man ställer upp ca 40 sjuor åt sin man. Fast Micke är sjukt bra på att spärra så vi spelade ihop 3389p. Paret som spelade bredvid oss gjorde en 300 serie, det var häftigt att få se tyckte jag!

I onsdags när jag jobbade ringde en gråtande Linnéa till mig: - mamma jag har tappat min ena stövel i leran bakom skolan.

Jag tröstade henne och sa att jag skulle följa med henne på torsdagen, för när jag kom hem från jobbet skulle det vara mörkt. Sagt och gjort så kliver mamman i familjen i ett par gummistövlar, utrustar sig med en spade och tar med Linnéa i släptåg. Linnéa fick visa var det var någonstans och mamman kliver ut i leran...... slurp sa det, så satt mamman fast i leran ända upp över högerknät. Hon kände hur leran välde in i stövel och fick lite lätt panik men hade som tur vad hade hon med sig en spade och kunde gräva sig lös......

Behöver jag säga att vi inte letade vidare, utan Linnéa stövel är borta!

Förutom att kliva omkring i ett gyttjebad så tog jag en lång promenad på torsdagen och hade samtidigt ett långt samtal med min Ia i telefon. Jag säger bara det vissa vänner är som diamanter, väldigt sällsynta och extremt värdefulla.

Idag fick jag min bil såld. Men det var en grej som jag inte berättat om som jag tyckte var lite rolig faktiskt. När jag satt ut annons på min gamla skrutt som har gått 31000 mil och saknar bromsar så förstår ni kanske att hon inte säljs för så hemskt mycket pengar. Men att lägga ut en annons på en bil kan tydligen reta upp någon så till den grad att de bestämer sig för att skicka ett otrevlig mail för att upplysa mig om att INGEN kommer köpa min bil, för det finns INGEN marknad för den, så jag skulle skrota den. Nu var jag artig och svarade på mailet och tackade ödmjukast för synpunkterna på mina bilaffärer. Har man inte mer att göra om dagarna än att skicka arga mail till folk som lägger ut annonser på blocket så är det ju bara att beklaga egetnligen. 
Men som sagt idag är den såld :)

I fredags var den 140214 och allahjärtansdag. Jag överraskade mina troll med ett kort och choklad när de vaknade. Själv fick jag fina tekningar och några extra kramar.

Av min make fick jag er orkidé, den enda blomma jag inte lyckas ta livet av säger han. Fast det är inte riktigt sant, för även om jag har många fina orkidéer så har jag faktiskt lyckats död några. De rosa och vita brukar vara lättast att få att blomma om men de som är gula som denna brukar jag faktiskt kunna lyckas med att döda. Ska i alla fall anstränga mig för att hålla liv i denna.

Jag kör på med min hemma träning, jag borde kanske gå till gymmet i stället men jag tycker det är tråkigt där. Fast jag behöver gå dit och cykla. Jag behöver ju cykelträning när jag ska cykla tjejvättern. Jag är verkligen inte bra i mitt ben än och även om jag nu vilat i sex veckor den 1 mars så vet jag ju att jag inte får börja springa om jag inte är helt bra.

Jo jag ska berätta en sak till. På onsdag ska jag träffa två tjejer till här i byn, vi ska försöka ordna en löpartävling i sommar. Att få vara med och försöka förverkliga detta ska bli väldigt spännande tycker jag.
Den här bruden kom på besök i fredags oj vad Ninni blev glad att få krama om sin storasyster lite. Vår fina Zätt!

I torsdags hade jag telefonmöte med en sjuksköterska på BUP om Linnéa. Det är första steget nu när de fått in skolans utredning. Jag fick svara på en massa frågor. En del var relevanta andra inte. Linnéa har ju verkligen inga aggressionsproblem och hela frågeformuläret som handlade om det kunde vi ju hoppa över. Vi har i alla fall fått en tid för de vill träffa min Linnéa. Varför tycker jag att det är så viktigt? Ibland har jag känt mig väldigt ifråga satt när jag säger att barnen är si eller så. Grejen är den att jag har ju haft rätt. Jag sa redan när Gustav var liten att han har Asperger och det har han. Jag har varit lyhörd och så även med Linnéa. Syftet är enkelt, de ska få all den hjälp de behöver för att kunna bli det de vill när de blir vuxna
Igår fyllde farmor 85 år. Jag och barnen åkte dit för att fira henne. Vi hade en trevlig eftermiddag vi som var där. Farmor är nog den mest osjälviska människa jag känner. Så snäll och god som människa så det självklart att man är där och firar hennes dag tycker jag!

Gustav och jag hann med lite....

Känner ni igen det? Nostalgi, det finns på hans WiiU. De flesta spel han har Gustav är 3D spel och jag kan inte spela såna för jag blir åksjuk, alltså helt illamående och det vet Gustav. Så fort han hittar ett spel som vi kan spela tillsammans han och jag säger han till och vill spela med mig och jag tycker det är väldigt roligt att spela med honom.

Nej nu ska jag ta en nål och sticka hål på blåsorna på mina fingertoppar som jag i och med det hoppas ska sluta bulta. Sen ska jag sova, i morgon startar en ny vecka med nya utmaningar. Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar