Dyrt slarv, syster och stå på sig

Inte nog med böter, fru Nordling fixade försäkring till sin nya bil och när räkningen kom noterar hon inte att den ska betalas den 23:e utan den fick vänta till månadsskiftet som alla övriga räkningar. 
Det var inte förrän den här lilla trevliga räkningen kom som jag insåg mitt misstag. Jag blir så arg för jag är alltid jävligt noga med mina räkningar. Jag gör ny budget varje år i januari sen sätter vi undan pengar till allt på servickontot. Här kommer liksom aldrig några otrevliga överraskningar för jag har faktiskt koll. Jag är slarvig med många saker men just ekonomi är jag sjukligt pedantisk med. Kanske just därför jag blev vald till kassör i Bowlingklubben bland annat. Så att faila så här är jävligt surt. Men alla gör misstag... även solan har fläckar säg det ju 

Igår hade jag besök av den här snyggingen. Vi har en väldigt speciell relation hon och jag . Vi är systrar, jag är storasyster. Sen är hon också min chef, på jobbet är det hon som bestämmer och vi har verkligen inga problem vi har en mycket bra arbetsrelation och en bra syskon relation. Hon är helt enkelt världens bästa syster och chef <3

Igår var dagen som Linnéa längtat efter

Vi skulle ha "mamma och Ninni dag" När jag och barnen gör saker tillsammans så gör vi det oftast alla tillsammans och det är jätte mysigt. Fast jag vet att de alla uppskattar att få ha mamma för sig själv en stund och det var då vi införde att man har en "mammadag" Då för de bestämma vad som ska göras och de får alla min tid. Jag älskar mammadagar jag också! Just att få mammas fulla uppmärksamhet är man inte bortskämd med när man växer upp i en stor familj och jag minns verkligen själv hur mycket jag uppskattade när mamma och jag lagade mat bara hon och jag och när pappa och jag åkte skidor bara han och jag. Jag tror det är viktigt. Linnéa valde badhuset, fika och leksak. 

Jag passade på att köra dagens intervallpass i barnbassängen. Jag såg förmodligen ut som en idiot när jag sprang fram och tillbaka med ett barn på släp jag skulle göra 15 x 1 minut men efter 12 minuter var benen som spagetti det var sjukt jobbigt att springa i vattnet. 

Igår kom äntligen den här boken, super bra bok har läst halva.   

Jag känner dock att jag redan kommit långt men har fortfarande har mycket att lära om mig själv och en del att jobba. Att säga vad jag vill och vad jag tycker och att säga NEJ bland annat. Jag måste lära mig att prioritera mig själv och det är svårt när man har ett samvete som straffar en så fort man gör något för sin egenskull som träningen som jag känner mig väldigt självisk när jag gör. Sen att jag orkar med allt mycket bättre efter att fått min träning måste jag lära mig att förstå!  


Igår på badhuset tappat jag min 7:e guldpärla till näsan. Så jag bestämde mig för att köpa en riktig piercing stav som man skruvar fast med en platta från insidan. Sagt och gjort..... Nu var staven tjockare så det gjorde lite ont. Man har dessutom förstora fingrar för att få in dem i näsan upptäckte jag. Men jag fixade det tillslut. känsliga varnas nu. Jag tog en synål men tråd i, drog den genom hålet och ut genom näsan knöt fast tråden i gängorna på staven och drog sakta och sen skruvade jag på knoppen!! Micke bara skakade på huvudet när jag hade sytråden i näsan men nu är den på plats!! Lite ont och lite som Rudolf med röda mulen känner jag mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar