Vandring, barnen och en 12 års present

Idag har Linnéa och jag varit på vandring! Totalt har vi gått en mil! Hon är verkligen duktig min lilla tjej! Det är både långt och uppför. 

När vi kom till toppen där Lårhöjdsstugan ligger hade vi gjort oss förtjänta av lite mat. Jag hade köpt med pastasallad och en Cola till Linnéa. Cola är absolut det bästa hon vet i hela världen. 

Vad vore livet utan barnen? Mitt liv vore i alla fall inget utan dem. Att jag har 4 barn är inte så konstigt kanske. Det är inte för att jag älskar barn. Jag älskar mina ungar men är inte en person som per automatik gillar barn för att de är barn. Jag har jobbat på förskola ett tag i mitt liv och då kan jag säga att jag definitivt inte gillade alla barn även om det var helt fantastiskt att få se hur det utvecklades och lärde sig nya saker. När jag själv var barn så hade jag inte så många drömmar om vad jag ville bli men mamma skulle jag bli. Den saken var helt klar och så blev det. Mina barn är mitt allt det bästa och de finaste jag har. Mitt mål är och har varit att göra dem till ansvarsfulla och självständiga vuxna individer. Jag tänker inte gå in i någon diskussion om hur man ska uppfostra sina barn men det finns två saker som jag är väldigt stolt över med vad jag lyckats med. På föräldrasamtal med skolan och samtal på bup får jag alltid höra att jag har trygga barn. Det är jag väldigt stolt över! En annan sak är att de är snälla mot varandra. De tycker om att göra varandra glada och tycker om varandra.  
Storasyster och lillasyster <3 

Innan jobbet i måndags fick det bli en kort cykeltur. 

Cykling när det är som bäst i fint väder och rätt temperatur. Det blåste dock en del men det var sid vind. 

Min lilla Linnéa fyller snart 12 år hon har önskat sig en kniv och ett par jaktbyxor. 

Vad kan passa bättre än att ge henne den här kniven. Det är Magnus som gjort den och hon blev så glad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar