Poké-boll, jaktbyxor och shoppingtur

Det är mycket Pokémon just nu! :) Jag och barnen spelar för fullt och jag tycker nog att det är lika kul som mina barn tycker. Min syster bor på ett så kallat Pokéstopp och vad kunde passa bättre att ta med till fikat när jag och Ninni besökte henne? 

Det är Konsum Värmlands eget bageri som inte varit sena med att hänga på trenden och gjort dessa fantastiskt goda Pokémonbollar! Finns att beställa om ni vill! 

Jag har varit väldigt flitig med mina promenader ett tag nu. Jag verkligen älskar att gå och lyssna på ljudbok. Sen finns det ju fler anledningar till att jag börjat gå väldigt mycket men det ska jag berätta om en annan gång. 

Just nu lyssnar jag på denna, Ninnis senaste. Om du inte lyssnat på hennes böcker så gör det. Jag rekommenderar dem varmt! 

Snart fyller Linnéa 12 år och hon har önskat sig förutom kniven som hon fick, ett par jaktbyxor. Eftersom jag inte hade en aning om de skulle passa så fick hon dem lite tidigare. Som tur var passade de perfekt och att döma av vad hon skrev på insta så tror jag hon var nöjd. 


Jag vill också ha ett par såna här. De finns i rosa och lila kamouflage också. Jag var helt säker på att Linnéa skulle välja ett par såna men hon ville ha ett par gröna. Jag har köpt dem från Fritidsfabriken 

Idag började Gustav och Linnéa skolan och på tisdag är det dags för Emil. Vi har haft klädgenomgång och insåg att det fanns brister i garderoben även inför denna skolstart. 

Så lite shopping fick det bli och fika så klart. Det tillhör ju när man är i stan. Gustav fick jag handla åt, han vägrar att följa med. Det finns inget fika i världen som skulle kunna få honom att vilja följa med på en shoppingtur. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar