Kaffe, Tilas stoll och Kebnekaise

Jag vaknade i morse och kände mig riktigt glad. Nu brukar jag inte vakna på dåligt humör, eller jag är i alla fall inte på dåligt humör efter jag fått mitt morgonkaffe. Jag behöver 4 koppar för att vara i form. 

Jag borde kanske dra ner på det men jag har druckit kaffe varje morgon sen jag var 10 år, så det är nog min äldsta last och jag tänker att det finns värre laster man kan ha en kaffe.   

Ja skulle gå på långpromenad, nu på morgonen men det verkligen kräkregnar ute. Det gjorde det härom dagen också och ärligt talat är det inte så kul att gå då. 

Det var så blött att jag inte ens visste var jag skulle stoppa telefonen för det fanns inte ett ställe som var torrt på hela mig. Att ha en liten plastpåse med sig är kanske inte en så dum idé faktiskt och en bit papper ska jag ta med också för jag har en jäkla förmåga att alltid bli kissnödig när jag går. 

Jag sitter här och kollar på höstskor. Det är egentligen inte så att jag inte har några skor. För enligt min man så har jag någon form av skomani. Fast han överdriver faktiskt!! Efter att jag drabbades av hälsporre så kan jag inte längre gå i högklackade skor som jag älskade förr. I stort sett alla skor jag har är högklackade fast nu börjar jag få en del andra också. Jag har ju dragits med den här sporren i snart 3 år. Fast jag vet inte vad jag ska köpa riktigt? Ja det är verkligen ett så kallat i-landsproblem men det är inte så lätt när jag måste få plats med mina egna sulor i skorna! 
Nu har jag i alla fall bestämt mig för att skicka efter dessa ecco från Zarlando 840 kr på rea. Håll tummarna för att det funkar! 

Alla barnen har börjat skolan och 1 september börjar jag mitt nya jobb på mina gamla arbetsplats. Jag har tjuvstartat lite redan nu. Det ska bli så roligt att få mäta resultaten av mitt arbete senare och min förhoppning är att få ett resultat som verkligen syns även på siffrorna för butiken. 

Tänk att Sverige hade chans att ta os-guld i fotboll. Det är stort även för mig som inte är ett dugg intresserad. Därför bestämde jag mig för att titta på matchen. 

En hel kvart tittade jag... sen sov jag som en gris i soffa. Ja så kan det gå och jag grattar tjejerna till silvret! Det talade Micke om för mig att det blev. 

Den här lilla bruden har varit och hälsat på mig också. Hennes mamma var också med :)

Fina lilla Elliebebis. Nog för att jag nu inte är hennes biologiska mormor men nog älskar jag henne så det nästan gör ont i hjärtat ibland! 

Den här mannen älskar jag också så det gör ont nästan. Min trygghet och min bästa vän! 

Vet ni vad det här är för bär? Jag hade faktiskt ingen aning till jag såg en som åt dem och vi var tvungna att fråga. Jag har alltid trott att det varit giftiga. 

Det är Åkerbär De är inte giftiga alls och de smakar lite som vinbär. Varför fick man inte lära sig mer om detta i skolan? Eller fick man det och jag var för ointresserad då? 

Efter att Alice Cooper skrev på sin Facebook att han skulle vilja vandra genom Tilas Stoll i Persberg har det nästan varit en folkvandring dit. Jag har hela sommaren velat åka tid och även till Kalksjön som jag sett flera bilder från. 


Det blir inte alltid som man tänkt sig! Tilas Stoll var stängt pga rasrisk och kalksjön var förbjudet område som man inte fick gå i närheten av. Det var lite snopet men men 

I söndagskväll fick det bli en väldigt lång promenad med ljudbok i öronen och Pokémon Go på! 


Det måste vara många många långa promenader fram över. 
Här har ni anledningen! Vecka 28 ska jag och Gudde om nu allt går som vi har tänkt till toppen av Kebnekaise. Troligen en av mitt livs störta utmaningar och det betyder ytterligare ett inköp av nya skor! :)

Den här veckan består nästan enbart av detta.

4 stycken 9 timmars pass väntar mig den här veckan innan jag får ta helgen. Just nu har alla på jobbet värdens energi, kanske för att vi haft semester. Alla tycker det är kul att jobba, fixa och trixa. Det är väldigt bra stämning och då trivs man väldigt bra! 

2 kommentarer:

  1. Det kommer att bli en stor utmaning med Kebnekajse för er, men nog tror jag stt ni fixar det. Ni är tillräckligt tokiga båda två.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag också övertygad om att vi är!!! haha

      Radera