White chocolate cake, träningsmål och bad med trollen.

Så här blev Louise film! Hon har filmat, klippt och redigerat allt själv! 

Jag kan lova er att den var god också! Verkligen inte LCHF men jag har ju slutat banta som jag skrivit om så många gånger så därför är det helt okej att äta en sån här lite då och då. 

Jag önskar att jag kunde bli helt fri från önskan att gå ner i vikt. 

Jag lyssnade på ett så himla bra avsnitt av styrkebyrån podden från föra veckan som handlade om just mål och olika sorters mål. 

Det finns fyra olika sorters mål som man kan omsätta i allt inte bara i träning

  • Konsekvensmål (man gör något för att få något annat ex springa för att gå ner i vikt)
  • Prestationsmål  (man ska springa 5 km på 30 minuter den 1 juli)
  • Genomförandemål (man ska träna 3 gånger i veckan)
  • Emotionellamål  (varje träning ska ge glädje)
Min träningsresa har tagit mig genom alla dessa olika former av mål. Jag startade med ett tydligt prestationsmål med ett dolt konsekvensmål. Jag skulle klara att springa 5 km och jag skulle gå ner i vikt av att börja springa. Jag sprang och jag sprang. Det gick bättre, fortare, jag fick ork och kondition. Jag klarde att springa längre och länge, jag blev snabbare och snabbare men resultatet på vågen visade +4 kg efter 6 månaders träning. 

Jag som redan är överviktig behövde inte dessa plus kilon. Idag väger jag 10 kg mer än när jag började träna och det var ju liksom inte det jag ville från början. Så jag har ändrat mina mål efter vägen. Idag handlar det inte om konsikvenser på samma sätt som när jag startade. Jag har byggt muskler jag under de här tre åren. Trotts besvikelsen över den uteblivna vikt nedgången kände jag mig ju piggare, friskare, yngre och smalare än på flera år och det var tack vare den känslan som jag faktiskt kunde lägga ner tanken på viktnedgång lite grann. Min erfarenhet är att man inte går ner i vikt av att träna, man går upp i vikt. 

Bästa sättet att lyckas med det du vill göra är att sätta upp ett mål som måste vara rimligt i sig men att ha olika parametrar att läsa av det på. Ni ska få min halvklassiker som ett exempel. Målet är ju så klart att genomföra alla fyra grenarna på ett år. Men om jag inte lyckas är allt skit då? Nej, för jag har fått uppleva massa roliga saker under tiden. Jag har fått massa kondition och må bra kickar av all träning. Jag har fått känna lyckan i mål på de lopp jag fixat. Jag har massa roliga minnen att le åt. 

Nu mer ser jag varje träningspass som ett mål och en av det bästa sakerna i livet. Jag gör ett kollage med bilder från varje pass som ni sett en del av här på bloggen. Jag unnar mig kroppsvård efteråt, 


Jag har köpt dessa underbara produkter om lukter så himla gott. Jag lyssnar också på bra musik eller någon bok under mitt träningspass. Jag ser det som min tid egoboost på högnivå! 

Detta är senaste boken i mina öron!   
Boken har verkligen har sina poänger! Fredrik Backman har även skrivit Ove boken.

I onsdags tog jag med mig Linnéa och Gustav till Sannabadet. Jag simmade 45 minuter. Vilket var jätteskönt, för jag hade en enorm träningsvärk sen måndagens styrketräning. På måndagkväll tänkte jag i mitt stilla sinne att det är tur man inte kan dö av träningsvärk för då hade jag nog varit illa ute.  
Trollungarna hade lekt och åkt kana så mycket att det absolut var tvungna att fika efter badet för att inte dö av svält :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar