Tonåring, morgonpigg och världens bästa farmor

Igår morse vaknade jag före klockan sex. Det är faktiskt inte helt okej att vakna så tidigt tycker jag. Fast det var kanske väntat för kvart över nio i söndags gick jag och lade mig. Jag kunde verkligen inte hålla mina ögon öppna längre. 

Om någon sagt till mig för bara 5 år sen att jag skulle frivilligt gå till ett gym klockan sju på morgonen någon gång i framtiden hade jag förmodligen skrattat. Det fanns inte i min värld då men nu är det en del av min vardag. Jag är så himla stolt över den förändring jag gjort i mitt liv. Det är därför jag tjatar så mycket om det. En del stör sig på mig att jag delar all min träning på nätet och en del blir inspirerad. Jag kommer i alla fall fortsätta att dela så här på bloggen får ni stå ut!  
Kände mig stark och pigg efteråt. Våran jättegravida Lizette hade varit hos barnmorskan på en extra kontroll och kom och åt frukost med mig och hjälpte mig att fixa ordning allt för att kunna fira den här lilla grabben. 
Som fyllt 13 år igår. Han blev tonåring! Eget bankkonto med insatta pengar fick han i present. Jag satte mig bredvid honom i sängen och lyckades välta ut den varma chokladen så det var choklad, grädde och marshmallows i hela sängen. Tack och lov blev det inte värre än att täcket gick att skölja av. Gustav har ett kedjetäcke och det kan man inte köra i tvättmaskinen hur som helst. Lizette räddade sen frukosten och gjorde ny choklad så jag kunde ge mig av till jobbet. När jag kom hem efter 9 timmar på Coopan fortsatte vi att fira spagetti och köttfärssås och semla till efterrätt allt enligt Gustavs önskan. 

Det är så underbart att de har lov nu barnen. Inga tider att passa och jag har turen att vara ledig i alla fall 3 dagar nu under veckan så att jag kan vara med mina troll. 

Medan de sov som just små trollungar i morse passade jag på att gå på en väldigt långa promenad. 
11 km blev det och jag behöver förmodligen inte än en gång säga att jag älskar hösten och att det är vackert för det har jag tjatat om i nästan varje inlägg så ni har nog fattat det vid det här laget

När mina trollungar vaknat bjöd mamman på kinamat. Är det lov så är det! 
Man får passa på att njuta och att få ha dem för sig själv en stund. Sen åkte vi en tur upp till farmor. 
Jag och farmor, 86 år är hon och alltid glad och full av värme! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar