Lördag, intervallträning och kålpudding.

Nu har jag budat på en persiskmatta igen, vinner förmodligen inte den här auktionen heller eftersom jag är aningen för snål när jag lägger mina bud men hoppas kan man ju alltid göra! 

Det är lördag och jag är ledig. Jag vaknade klockan sju och kände mig utvilad. Redan halv åtta luktade det kaffe i hela huset och frukosten var på gång. Helg betyder att min kära make är hemma också, riktigt bra start på dagen med andra ord. 

Det är en konstig upplevelse att vara morgonpigg. I hela mitt liv har jag varit dödstrött på morgonen och sovit så länge som möjlig. Fast något hände när jag var runt 35. Jag blev helt plötsligt kvällstrött och det resulterade i att jag blev morgonpigg. Träningen har också gjort att jag sover väldigt bra på nätterna. 

Men ska träna intervaller en gång i veckan och varje gång jag gör det tänker jag: jag måste vara idiot som utsätter mig för detta! Det är ju så jobbigt att man nästan kräks. 
20 arbete (max) x 10 vila x 4 minuter och 3 block

Belöningen efter detta fick bli en skön höstpromenad. 
Idag vill jag också träna men jag måste vila idag. Har haft en jätte bra träningsvecka eftersom jag varit så mycket ledig har jag fått ihop 5 olika pass. Så jag kan med gott samvete vila idag. 

Jag var sjukt effektiv igår och det är lite av min natur att göra allt på en gång. Jag vet att jag kan få migrän av att göra på det sättet, det är en balansgång faktiskt. Förut var det inga problem att bara köra på mina effektiva dagar men som sagt nu kan kroppen svara med migrän om jag har otur. 

Höstfint!

Mina höstgardiner på plats! Det är nästan synd att det är så kort tid de sitter uppe innan julgardinerna ska fram. 

Fredagsmyset i blev efter önskemål från några

Kålpudding! Gjorde extra mycket och trodde det skulle bli matlådor men se nej i den här familjen älskar alla kålpudding! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar