Vab, cyklar och mail-träff

Jag har hemma och Vabar, Lillbus är sjuk hon har hosta och hög feber och är inte alls pigg.
Fast det jobbigaste är nog att hon måste vara stilla. Det är frustrerande för en tjej som alltid är i rörelser annars. Hon är något bättre idag men hon har fortfarande feber min lilla snutta. 

Jag har kommit igång med cyklandet men herre gud var jag tappat i ork och kondition under de här månaderna som jag vila. 
Jag har väldigt lätt att se ner på min prestation, just för att jag inte presterar samma tider som jag gjorde förra sommaren. Jag har som jag skrivit om tidigare en ganska elak inre kritiker och efter senaste cykelpasset var han på mig igen. Fast en av mina nya styrkor är att få tyst på den där jäveln eller rättare sagt få honom att säga bra saker. Det sitter ju i huvudet. För ärligt talat så hade jag förmodligen inte kunnat cykla alls nu om jag inte hade vilat de där månaderna som jag faktiskt gjorde. Sen är det väll ganska bra att över huvud taget cykla över 3 mil eller? Fast jag måste alltid passa på för de dåliga tankarna får gärna övertaget hos mig och om de får fritt spelrum är jag snart den värdelösaste människa på jorden och så är det ju faktiskt inte. 

När jag väntade Emil 1999 fanns en hemsida som hete Kanalen. Detta var ju långt före Facebooks tid. Kanalen var en sida för föräldrar och de hade olika mail-listor. Jag gick med i ganska många listor. Med tiden dog listorna ut men efter en men det var en som blev kvar 98:or. Vi skriver fortfarande även om mail-listan inte finns kvar efter att kanalen kraschade. Nu mer har vi en facebook-grupp och vi pratar verkligen om allt och ses ett par gånger per år. Det var några år sedan jag var med på någon träff men i helgen var träff i Örebro.    
Massa god mat
Massa goa tjejer. Det är lite konstigt att man känner någon så mycket som vi känner varandra utan att man är van att se dem. Första gången vi sågs hade jag inte ens ett ansikte på många av tjejerna och då blev det helt fel att någon var mörkhårig eller hade en speciell dialekt. Hur som helst är de här tjejerna bland de finaste vänner man kan ha <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar