10 åring, 10 års present, och solglasögon

Igår var det ingen vanlig dag, igår var det Linnéas 10 års dag!
Frukost på sängen fick hon. Sen har man lyckats skämt bort sina barn så mycket att de inte ens vet vad det önskar sig i födelsedagspresent. Hon fick ett Minecraftkonto för det kom Gustav på att vi kunde ge henne. Sen funderade jag hela förmiddagen vad jag skulle köpa åt henne när jag skulle in till stan. 
Det blev en två timmar lång promenad, vilket verkligen är vardagslyx att ha tid med tycker jag. Solen sken och det var underbart ute och när jag kom hem hade jag kommit på detta med present. 

Hon fick helt enkelt en shoppingdag. Hon fick köpa vad hon ville så det blev en jeansväst, en T-shirt, Pocky i alla möjliga smaker, rosa hårfärg, ett mjukis djur och en monster high docka. När vi kom hem fixade jag maten som hon beställt och valet den här gången blev fläskpannkaka   
Jag hämtade också mina nya glasögon när jag ändå var i stan igår. Jag har den här gången kostat på mig solglasögon med samma styrka som på mina glasögon. Tror det är lite tantvarning på att ha det men jag ser ju inte längre utan glasögon eller det gör jag men det är jäkligt jobbigt. 

2 kommentarer: