Mongoliskt frosseri, kräftor och svampar

I fredags bjöd Micke sin familj på Mongoliskbuffé

Det var barnen belöning för att de vikt in all tvätt.

Fast innan matfrosseriet så var jag ute och gick/sprang.

Det går tyvärr inte så bra med min löpning. Jag har ont, benen vill inte som jag vill. Jag vet att jag kanske kör för hårt för att jag hade ju faktiskt promenerat 3.5 mil under veckan och kört två 500 pass benstyrka och cyklat 2 mil så jag vet att mina stackars ben kanske behöver vila... men jag hade vilat en dag och tyckte det räckte. Nöjd ändå sprang ju i alla fall 4 av de 8 km.

I lördags åkte jag och trollen till stan och köpte allt som saknades inför skolstarten. Jag och Lollo var på synundersöktning och det blev inte en billig historia för mig. Jag har ett knepig fel på ögonen. Jag har trög lins vilket gör att jag inte har någon skärpa om jag flyttar blicken på olika avstånd. Det kan ta upp till en minut innan jag ser klart efter att ha fokuserat vid datorn och sen ska se på långt håll. Detta gör att jag känner mig yr och blir åksjuk i bil. Det hjälper inte att jag kör själv om vägen är dålig.



Barnen fick jeans, gympaskor och mamman fyndade nya arbetsskor nedsatta till halva prisen!

På kvällen åkte jag och min man ut på äventyr, det var otroligt vackert på sjön. 

När mörkret föll satt vi ut burar och åtelstickor.  Det var ganska så mörkt när vi skulle syna burarna och jag kan här med konstatera att jag förmodligen är den sjösjukaste människa på jorden. Jag såg bara konturer av land och lite ljus från hus längre bort och sen kräktes jag. Det var det hemskt. 
Det blev inte så många kräftor men alltid något i alla fall.  


Söndagen trotsade vi regnet jag och min man och letade svamp. Det fanns mer svampar i skogen än det fanns kräftor i sjön om man säger så.  

Jag äter varken svamp eller kräftor men resten av min familj gör. Linnéa lillbus var väldigt glad för att få kantarellmackor till kvällsmat. 

Söndag var också sista dagen på sommarlovet och förberedelserna inför skolstarten höll på in långt på kvällen. Jag färgade Louise hår svart och Louise färgade Linnéas toppar rosa. 

Världens sötaste eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar