Lejon, 8 mil och Sabaton


Så här blev han efter makeowern lilla Lejon. Han var inte helt till belåtenhet för han var lite för hård men nu efter en vecka är han perfekt igen sa hon min lilla Linnéa Lillbus.

I fredags var det dags för systers och mitt långdistanspass innan vår stora utmaning på söndag i Fagersta 8,6 mil ska vi cykla då. 8 mil cyklade vi i fredags. De kräkregnade hela tiden och med 1,5 mil kvar var jag så blöt att det inte ens fanns en torr fläck att torka av regnet från glasögonen på. 

Men vi gjorde det! Sista biten var syster väldigt trött. Vi reagerar väldigt olika, jag får extra energi för att vi snart är hemma och hon blir bara tröttare och tröttare. Jag försökte muntra upp henne genom att prata med henne. Hennes enda önskan var att jag skulle vara tyst men jag babblade på för jag fattade inte att hon inte orkade lyssa. Men orkar du prata meden du cyklar frågade en av chaufförerna på jobbet när syster berättade om vår träningsrunda. 
- Ja herre gud, den där pratade konstant i 8 mil. svarade syster :)
Ja ja jag vet att jag är bra på att prata och vet ju vem Linnéa ärvt talats gåva från i alla fall :)

Helgen som gick var jobbhelg

Morgon fika på Coopan innan vi drog i gång lördagen och lite tid att diskutera träningsvärk som vi hade efter åtta-milaren.

Lördagkväll var Micke jag och våra stora barn till Karlstad på konsert.

Men inte heller där klarade vi oss helt från regnet, jag tröstade mig dock med att jag inte behövde cykla i alla fall. Grejen var den att vi hade tagit med oss paraplyer och det fick man inte ta med sig in så regnkläder hade varit ett smartare val. Nu vet vi det till nästa gång!

Amaranthe var först ut det var dem som Lollo var där för att se
D.A.D spelade sen och det var de som Micke och jag vill se mest
Sabaton spelade sist, Micke och jag har sett dem live en gång förut. De var förband när vi var på Maiden förra året. 

Sabaton är ett väldigt bra liveband måste jag säga. 

Barnen var nöjda och vi var nöjda med kvällen. Det blev inte så jätte sent men man är ju ändå seg när man ska upp på morgonen efter en kväll ute även om man inte druckit något. Jag vet inte kanske man börjar bli gammal?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar