Sömn, trötta ben och massa tvätt

Förut när jag bloggade skrev jag väldigt mycket om min barn. I takt med att det blivit äldre är det av respekt till dem jag inte längre skriver så mycket om deras funktionshinder. Fast jag vet att det är precis det man önskar läsa om man själv har ett barn med funktionshinder. Min Gustav har diagnosen Asperger/ADD efter han fick sin diagnos har det kommit förslag om att ADD inte ska vara en diagnos utan allt ska vara ADHD men han är hur som helst INTE hyperaktiv han har tvärt om han är min egen lilla Zombie. Trött som få. 

Sommarlov är underbart tycker Gustav precis som alla andra barn. Han är en stor kille nu, han börjar faktiskt sexan till hösten och då får man bestämma lite mer över sig själv än man fick när man var yngre. Jag som ser sommarlovet på annat sätt än Gustav kan säga att sommarlovet är en katastrof för honom. Tyvärr är jag för snäll och låter honom få njuta av sin sommar fast jag vet att det kommer surt sen. Hans sov rytmen går åt skogen på en gång. Redan veckan efter midsommar var vi helt ur balans. Ja det är så illa att han somnar vid 5 tiden på morgonen vissa nätter. Detta mår jag fruktansvärt dåligt över. Hur ska jag göra? Jag måste sova för jag har ett jobba att sköta. Jag kan inte kolla om han går upp efter att jag sagt att han ska sova. Nu har jag dragit upp honom tidigt några dagar för att förbereda honom på att skolan snart börjar. Detta är jobbigt som tusan.  
Han provar lite meditation för att komma till ro och han tyckte det var skönt.

Lite över milen gick vi Lizette och jag. Vi hann med att prata en massa på den promenaden. 

Vi fick både sol och regn.

I onsdag började jag lite senare och startade då dagen med en cykeltur. Det var länge sen och benen var jätte trötta efter min och Lizettes promenad dagen före så jag fick verkligen slita och dess utom så regnade det på mig. 

Fast det positiva är att jag ändå utförde träningspasset. 

Även om benen var trötta så får jag en massa energi av att starta dagen med träning. 

Barnen fick mysfrukost innan jag åkte till jobbet. 

Medan jag var där tog mina troll hand om all ren tvätt

Håll med om att jag är sjukt duktiga barn! 

1 kommentar: