Eklektisk, bikinikropp och semesterplaner.

Är det något som jag gillar så är det heminredning. Jag kollar, läser och pysslar hemma. Jag har en filosofi i min inredning och det är att alla rum ska ha:
  • Något nytt
  • Något designat 
  • Något gammalt/ärvt
  • Något fått
  • Något gjort 
Så har jag tänkt väldigt länge och nu har jag hittat att min inredningsstil har ett namn. Det heter Eklektisk inredning,  när man blanda hej vilt mellan olika saker från olika tider men att ändå hitta en rödtråd så att det funkar. Detta var nytt för mig men stilen har tydligen funnits sen 1800 talet så jag är liksom inte först på bollen om man säger så. 🙈 Nu vet jag inte om jag är bra på det eller inte men i mitt hem är det ju jag som ska trivas så funkar det för mig så funkar det. Tavlan till höger är "något gjort" till toan nere. 

Jag har köpt en gungstol också, apropå inredning. Det var faktiskt Micke som ville ha den och då tyckte jag absolut att han kunde få det. Han tycker att vi ska måla om den och jag tycker den är fin som det är. Nött och välanvänd, vi får se vem som vinner den här striden 😂

Två arbetsdagar har jag kvar till semester nu. Det ska bli så skönt att vara ledig. Det bästa av allt är faktiskt att när jag sen kommer tillbaka är alla på plats på jobbet och allt är som vanligt och det är höst. Jag gillar när allt är som vanligt. 

Det växer så det knakar i växthuset. Jag kommer få väldigt mycket chili. De ska jag torka har jag tänkt. Det har kommit en värmebölja över oss just nu. Annars har jag faktiskt tyckt att det varit skönt att det inte varit så varmt. På fredag när jag ska gå på semester ska det bli jättedåligt väder men men det är skönt att vara ledig och en sak är i alla fall säkert man vilar sig mer när det är dåligt väder. För jag kör precis som det flesta andra, att man ska passa på. 

Så det har blivit bad vid Jordkullen två eftermiddagar i rad. Ena kvällen med mina barnbarn och deras mamma. Igår åkte jag direkt efter jobbet och badade med Therese som var "hemma" på blixtvisit innan hon ska vidare på andra semesteräventyr. 

Jo apropå detta med att vara bekväm i sin egen kropp utan att hela tiden tänka på om man passar in eller inte. Det är väldigt ovant, igår badade jag i min nya jättefina bikini. Jag var inte helt bekväm men jag badade i alla fall. Jag måste ta kontroll över mina hjärnspöken. 

Jag har en dröm, tror ni att man kan bli helt fri? Tänk bara att få vara helt fri att bara känna att man kan göra som man vill,  utan tanke på kroppen, mat, regler och träning. Träna för att det är skönt, klä sig som man vill. Bada när man vill fri att njuta av att leka med barnen på stranden istället för att stå där och skämmas. Jag ska jobba på det men tänk er så jäkla skönt om man kunde få till det. Det är ju dess utom bara jag själv som hindrar mig, eller det jag tror andra tänker.  

I år har jag inte planerat så mycket på semestern. Barnen är väldigt ointresserad av att åka på semester med mig och Micke. Det är med en ambivalent känsla jag konstatera det. Skönt för att man inte behöver ta något hänsyn men tråkigt för att en period i livet börjar ta slut. Det har jag skrivit ganska mycket om, för det har varit en stor grej för mig. Det har varit jobbigt och det har varit en process. Jag vet inte om det är så för alla eller om det här ihop med att jag inte är så bra på förändringar och att jag tycker saker är bäst när de är som de brukar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar