Blommor, Lollos semester och traditioner

Nu var det några dagar sen jag skrev inlägget om fetma och övervikt och jag har inte så många följare på bloggen längre så det är nog inte så många som läst det. Fast för mig var det ett väldigt viktigt inlägg att få skriva och få tänka och börja jobba på. För det är ganska många saker som jag gör eller inte gör pga min övervikt. Jag tänker mig för i många situationer. Ett sånt exempel är bilder som jag delar. När Micke och jag var på Kinnekulle tog han en bild på mig. Jag gjorde ingen konstig min eller så men jag valde en blid på några blommor längs en vägkant istället när jag skulle publicera. Nu menar jag inte att man måste dela massa bilder på sig själv på sociala medier men jag menar att man kanske behöver sluta med att tycka att man inte kan dela dem för att man inte är fin och bra nog. 

Nej nu ska jag försöka skriva om lite annat också. Vad har jag pysslat med sen sist. Egentligen inte så mycket. Jag har pysslat lite i trädgården, vår blomsteraffär har haft utförsäljning innan de stängde för sommaren och jag passade på att handla lite nytt. Jag har varit med mina tjejer till skogen på utflykt. Vi har skördat årets första gurka, tyvärr ser det inte ut att bli någon mer.. vad som blivit fel vet jag dock inte. Allt annat växer så det knakar i växthuset men gurkan vill inte. 
Min Lollo har semester just nu och ska spendera en vecka hemma. Jag fick en försenad morsdagspresent av henne. Hon har målat en bild på henne och mig från nyår 1998 😍 

Om Magnus levt skulle han har fyllt 55 år. Jag och barnen har som tradition att fira honom genom att gå ut och äta, besöka graven och hälsapå deras farmor. Så det gjorde vi även i år. Jag älskar verkligen att få umgås med alla mina barn samtidigt, för det är inte så ofta nu för tiden som jag får det. 

Det kom upp ett minne på Facebook, bilden på mamma och Mickes mamma från en midsommar för länge sen. Man kan inte annat än att älska bilden 😍 när de tävlar om att snabbast äta upp kolasnören. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar