Morsdag, klantig och Stina kissen

I söndags var det morsdag och Emil kom hem och firade mig, jag fick blommor av Lizette, Ninni och Gustav. Jag bjöd på mat som jag brukar när jag får hem mina barn. Lollo sa en gång: mamma du är en sån där mamma som visar hur mycket du tycker om oss genom att laga mat till oss. Det ligger nog något i det för direkt Emil sa att han skulle komma så började jag fundera på vad han gillar mest av allt. Så det blev hemgjord potatisgratäng och älgkött. 

Jag har ramlat igen. Jag vet att jag alltid har för bråttom när jag ska göra något men vad har hänt med min balans eller om jag bara är ovanligt klantig? Någon sa att när man är reumatiker som jag, så är man mycket stelare än innan och det kan jag skriva under på och då har man svårare att parera när man exempelvis halkar som jag gjorde i hallen. Jag tog emot mig med höger hand och det knakade i handleden men den gick att röra och är inte bruten. Fast så här en och en halv vecka senare undrar jag om jag kanske ändå inte fått en spricka eller något för jag har väldigt svårt att röra handen och borde kanske åkt in med handen när det hände. 

I måndags förra veckan fick vi lov att ta bort vår katt Stina. Det var så sorgligt. Hon var väldigt sjuk och hade varit det ett tag men blivit väldigt mycket sämre och i måndag blev det akut. Gustav och Linnea var med och hon fick ett väldigt fint avslut. De hade tänt ljus i mottagningsrummet hos veterinären. 13 år blev hon vår Stina. Jag grät hela måndagen, det var så sorgligt och det är så jobbigt att ta ett sånt här beslut. Jag tycker det är hemskt jobbigt att ha den makten att bestämma över liv och död ändå vet man att beslutet måste tas och att man verkligen inte ska tacka ett djur som varit hos en så länge genom att plåga den, utan de ska få somna in. När jag somnade på måndag kväll var mina ögon helt svullna och rödgråtna. Vi kramade och tröstade varandra Gustav, Linnea och jag. Så nu är hon i katthimlen vår Stina 💔 

På månad är tre veckor kvar till semestern. Vi håller på att introdisera vår sommarvikarie. Jag blev väldigt glatt överraskad när jag fick veta vem som skulle komma till oss. Min kusindotter 😍 Det känns väldigt tidigt att börja räkna ner men jag vet inte om man gör det omedvetet för jag har varit så fruktansvärt trött de sista dagarna.  

Linnea och jag vi håller på med blommor och har precis beställt Palettbladsfrön. Gissa hur förvånade vi blev när vi skulle hämta jord och en padda hade bosatt sig i säcken. 

I tisdags var jag barnvakt åt mina små snuttisar. Vi gjorde pastasallad och Linnéa och Ellie pysslad. Ja det var min vecka i stora drag. 

Ha det fint alla vänner 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar