Premiär tur, sovmorgon och långfredagstrav.

Nu har jag frisknat till men astman och luftrören krånglar och vill inte alls som jag vill. 
Jag har i alla fall kunnat mjukstarta med cykelträningen. Jag har gjort ett schema fram till Vätternrundan och målet är att få ihop 100 mil innan det är dags. 
Det kommer bli tufft men genomförbart! Jag kommer dock inte ha så många andra fritidsintressen under den här tiden utan cyklingen kommer att ta min tid.

Jag hoppas jag ska bli bättre i luftrören när jag hämtat ut mina mediciner. Det är dock vår nu och just så här tidigt på våren brukar luftrören krångla. Det är som om jag vore allergisk mot det som kommer fram när snön försvinner. 

Jag älskar tidig hösten mest av alla årstider men våren är fin den också .   

Islossning och Tussilago! 

Förra veckan hade Micke påskledig från sitt jobb. 

Han älskar inte riktigt promenader lika mycket som sin fru men jag fick med honom på några stycken i alla fall. Det är skönt att få ha honom hemma ibland men också väldigt ovant att vara två. Lyxen är att komma hem från jobbet halv åtta och någon har lagat mat. 

Den här veckan har barnen påsklov och eftersom jag är ledig hade jag sovmorgon idag. Varför vaknar man då klockan halv åtta? Vad var det som hände egentligen. Kom detta med åldern?

När man hade en sån här liten bebis så var högsta önskan att få sova och när man väl fick det sov jag till klockan var ett och kanske till och med två ibland och jag var alltid trött i alla fall. Nu är man klarvaken klockan åtta och drabbas nästan av jetlag för att vi gått över till sommartid. Jag var aldrig kvällstrött förr, nu somnar jag i soffan om jag inte lägger mig. En kväll ute tar flera dagar att ta i fatt för man kan inte sova till tolv, ett tiden även om man lagt sig för sent. Jag tror nog ändå att det är positivt.

På långfredagen var vi på trav på Färjestad.  

Lillasyster och jag! 

Det blev verkligen inga pengar men det brukar jag inte räkna med heller. 

Det var mycket trevlig, mat, vin, skratt och trevlig sällskap. 

Det är väldigt svårt att få med sig barnen ut nu för tiden. 
På påskdagen tvingade jag dem faktiskt. Det var en del gnäll till att börja med men jag tror faktiskt att det tyckte att det var okej sen! 
Jag hatar att vara ute sa Gustav men när vi kom ner till Udden hittade han något han ville göra trotts allt :)

Jag funderar lite på vad jag ska göra nu. En promenad eller ska jag köra mitt cykelpass? Så har jag det gjort? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar