London med min Lollo

När jag funderade på vad Louise skulle få i 18 års present slog det mig som en blixt från klar himmel eller nästan.... jag läste det på nätet :) Hur som helst kom jag på att hon skulle få en resa och vi bestämd oss för London. Det är absolut det bästa vi gjort tillsammans. Det var så kul att uppleva detta tillsammans med henne. 

Som ni förstår har vi haft en bra Weekend.  

Lunch på Gardemoen innan avresa

Jag gillar inte att flyga faktiskt.  

Vårt Hotell hete Phonix hotel och låg i närheten av just Bayswater. 

Första dagen
Vi tog tunnelbanan från Bayswater till Westminiser 

Big Ben och min egen fotograf Lollo. Sen promenerade vi längs Themsen mot Tower of London lite mer än 8 km 

Vi passerade Globe Theatre som är en rekonstruktion av Shakespeares teater som brann ner på 1600 talet

Sen kom vi fram till Tower Bridge


och gick över den

sen gick vi andra sidan tillbaka till Westminister 

Vädret var fantastiskt och vill man SE London så ska man gå

Vi stannade och fyllde på energi också Suchi blev det. 

och här fanns inga gafflar så jag kämpade med pinnarna och fick med möda i mig maten tillslut! 

Massor att se och liv och rörelse över allt

Efter får lunch fortsatte vi genom St Jamse park mot Buckingham Palace

Vår i London

En väldigt fin park med fina fåglar och tama ekorrar! 

Buckingham Palace

Efter det började vi bli lite möra i benen och bestämde oss för att ta tunnelbanan till British Museum. Det var mycket intressant det var bara ett enda problem. Jag och Lollo var trötta och hade ont i fötterna. 

Dessa föremål är nästan 1500 år gamla! 

När vi kom till hotellet så hade vi fått ihop 25,52 km inte så konstigt att vi var trötta i benen kanske. 

Andra dagen
Trotts att vi gått mycket dagen innan startade vi ändå med en promenad genom Hyde Park för det ville vi båda se. 

Otroligt vacker park det också! 

Sen var det shopping som stod på agendan och vi gav oss av mot Oxford st. Jag köpte Acics skor och tjänade 200 kr mot vad det kostar här hemma. Vi besökte Primark som har kläder till Ullared priser. Oxford st en lördag och även tunnelbanan en fredag kl 17 betyder galet mycket folk. Så mycket att jag som riktigt lantis nästan får panik. Jag är inte van, så jag tyckte det var obehagligt faktiskt. 

Lollo ville att vi skulle åka till Camden. 

Vilket verkligen var en speciell plats. Utan Lollo hade jag missat detta. 

Detta var inte min typ av butik men en upplevelse! Blinkande lampor, neonljus, hög datamusik undrar bara hur personalen bär sig åt för att inte bli galna efter en dag?

Fish and Chip var vi ju tvungna att prova också!

Jag tyckte det var gott! 

Piccadilly Circus fick bli vår sista anhalt. Planen var att besöka Herrods också men vi orkade inte mer! Vi hade fått ihop 15 km den dagen. 

Tredje dagen 
Hemresedag. Detta är en historia för sig. Vi gick upp väldigt tidigt från vårat flyg skulle gå 9:20 från Gatwik. Jag hade pratat med hotellpersonalen och de hade ordnat så vi fick tidig frukost. Redo för hemresa gav vi oss av till tunnelbanan. För att där upptäcka att den var stängd. STÄND och öppnar inte förrän 7:15 inte en chans att vi skulle hinna om vi väntade på det! Vi fortsatte till nästan station som också den var stängd. Det fanns i min värld inte en tanke på att detta kunde vara möjligt i London! Att gå till Victoria station skulle ta minst 50 minuter och den tiden hade vi verkligen inte heller. Precis då fick jag syn på en taxi och lyckats vinka honom till mig för 17 £ blev vi körda till Victoria för att där upptäcka att de tåg dom vi köpt returbiljett men till Gatwik inte heller hade börjat gå. Vi hittade dock en buss och när vi väl satt på den och jag började lugna ner mig var jag nära att kräkas. Vi blir avsläppta på flygplatsen 1 timma senare. Varken jag och Lollo kände igen oss och inte hittade vi någon  incheckningsdisk för Norwegian som vi skulle flyga med. När jag inser att vi är på fel terminal var jag på väg att gråta men det fick tack och lov snabb tåg mellan så på 5 minuter var vi rätt i alla fall. Herre gud vilken morgon! Men 9:20 lyfte planet tillbaka mot Norge och vi var med! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar