Feber, diplom och en vacker tavla

Planen var att under mina tre lediga dagar skulle jag smyga igång träningen inför Vätternrundan. Istället blev det så här! 
Detta var inte planen. Jag har varit dålig sen i onsdags och igår kväll bestämde jag att jag skulle vara frisk idag... det gick så där med det. Tydligen var jag och min kropp inte helt överens. Nu har jag tagit en Ipren och svettas om en gris men å andra sidan mår jag lite bättre nu när febern sjunker så jag orkar sitta uppe i alla fall. 

Trotts att jag är sjuk är jag på gott humör det är bara väldigt synd att jag inte kan vara ute och promenera när det är så fint ute. Det är vår i luften!! 

Medan Louise och jag var i London så kom detta med posten
Konstigt nog så blev jag sugen på att göra om det och förbättra mina tider. Fast inte i år om 5 år kanske! 
Jag har beställt det här klassiker smycket också. Det finns i guld också men det får köpa om jag någon gång skulle göra hela klassikern och det kommer inte att ske. Det finns ett litet sug att göra det men varken min kropp eller kondition skulle fixa det. Kanske om jag ligger i och tränar i 10 år så kanske! 

Något stort har hänt med mig jag har fått tålamod. Detta kom med träningen. Jag har alltid varit sån som vill att saker ska hända nu på en gång. Men så funkar ju inte livet och speciellt inte träning. Det hade varit otänkbart att ens tänka att jag om 10 år hoppas vara så vältränad att jag ska kunna genomföra en klassiker. Det kanske inte ens kommer att vara ett mål om 10 år men att jag bara tänker så är nytt för mig. Jag har liksom alltid gett upp om jag inte lyckats på en gång sånt som kräver lång tids uthållighet har inte varit något för mig. 

Grejen är ju den att det är så här det ser ut i verkligheten och det ska man vara beredd på när man sätter upp mål vad det än må vara man vill uppnå. 

I tisdags innan jag blev sjuk hade jag besök av Lizette och Ellie, jag hoppas att jag inte smittat ner Ellie med någon sjuka. 

Vi tog en skön promenad 

Jag och Lollo hade köpt några presenter till vår lilla favorit bebis. Ellie är inget ovanligt namn i England så det blev ett halsband och en drömfångare med hennes namn på. Skorna stod det inte Ellie på men det var ändå oemotståndliga. 

Här är hon dockan. Den sötaste jag känner! 

Jag fick en väldig överraskning när jag kom hem från min kvällspromenad på tisdagen. En vän hade varit här och lämnat en tavla som hon målat till mig. 

Jag blev alldeles rörd. Jag fick den tillsammans med vackra ord. 
Tack finaste Linda <3 Om ni vill kan ni kicka in på hennes Instagram om ni vill se fler av hennes vackra tavlor. LJohrinartinSweden 

På onsdagmorgon vaknade jag sjuk. Både jag och Linnéa hade feber. 

Vi har myst och kollat på film och idag kunde Linnéa gå till skolan. Själv sitter jag här med min feber och huvudvärk och har ganska tråkigt. Jag har lyssnat på poddar och böcker. Jag har kollat filmer och suttit vid datorn. Nej nu vill jag bli frisk. Jag skulle ha jobbat idag men det blev det inget med! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar