Vansborsimmet, båtturer och massa sol.

På fredagmorgon åkte jag och Cina upp till Vansbro. Där mötte vi upp pappa och Gudde som var på plats. Det blev lite fika utan för husbussen och sen en lång nervös väntan på start. 

Solen gassade och det var varmt i både vattnet och luften 18,4°C i vattnet är ovanlig varmt för Vansbrosimningen. Vansbro halvan den vi skulle simma är 1500 m. Efter vår provsimning blev jag väldigt förkyld så jag hade bara simmat 250 m ute öppet vatten med min vårdräkt. När starten gick och jag klev ner i vattnet kände jag först en lätt panik. Folk överallt och vattnet var allt annat än varmt efter att ha simmat 20 m insåg jag att jag skulle förmodligen simma i minst 60 minuter till och det gick trotts allt ganska bra. Vattnet kändes inte så kallt längre och jag hade ju simmat 100 m redan insåg jag då. Redan då kände jag att jag fixar detta, det är bara att simma simma och simma och det gjorde jag. 58 minuter och 7 sekunder senare gick jag i mål. Tiden är inget att skryta över men jag är sjukt nöjd över min prestation! 

Medalj och t-shirt!

Eftersom det bara regnar nu så är jag glad att vi passade på att njuta av de dagarna då vädret var underbart. Det blev två dagar på sjön ute med båten

Älskar den där båten faktiskt! 

Prästbäckskanalen så otrolig vacker nästan trolskt. 

Far och dotter lika söta tycker jag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar