Vila, migrän och vecka 39

Gör om gör rätt säger min syster, eller gör rätt från början så spar vi tid. Oj vad tid jag hade kunnat spara. Jag ligger på soffan utslagen med huvudvärk som vägrar ge med sig, den har suttit i sen i söndags. Igår fick jag en akutremiss till Karlskogalasarett för en CT av mitt huvud. Inget är fel på min hjärna mer än tänket kanske men det syns inte på röntgen. Jag har förhöjda infektionsvärden som tyder på att jag har en pågående inflammation, ett skov alltså, ont i kroppen. Jag har försökt att ignorera det och tränat på stenhårt och då drabbades jag av migränanfall, kroppen sätt att säga ifrån. Kroppens sätt att säga du måste vila. Jag ska lyssna nu, för jag orkar inget annat. Minsta fysiska ansträngning resulterar i blixtrande huvudvärk. Mitt i detta lyckades jag få ont i munnen och fick dra ut en tand i tisdags.

Så här ligger vi, jag och katten och vilar.
Det är tråkigt men jag behöver det känner jag faktiskt målet idag är att komma ut på en liten promenad för att få frisk luft. 

Micke har åkt till Glomma för att fiska så jag hoppas få nyrökt Harr till middag på söndag. 

Det har varit mycket ett tag kanske för mycket helt enkelt. 
Är sjukskriven och ska vila nu. Detta är vad jag pysslat med under veckan under min huvudvärk inte mycket men vad jag orkat!

Det var dåligt med inlägg förra veckan men detta är mina samlade bilder från vecka 39. 

Farbror Morgan kom på besök för att fira Linnéa med paket, godis och tårta. 
Jesper kom på besök och jag fick luchsällskap

Lite höstpyssel i köket :)

Vi besök av Mats och Rosie alltid lika trevlig!

Vi åt gott, drack gått och pratade massor. Jag köpt ett Amarone vin till maten. Jag hade aldrig druckit det förut så det var helt nytt för mig. Måste säga: mycket gott!
 På lördagen var Micke och Mats ute och fiskade och jag och Rosie bara mös och pratade och skrattade.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar