Tankar, trötthet och ännu mer tankar

Ja ha, så har barnen precis gått till skolan och det är tyst så tyst att jag kan höra klockorna ticka. Själv är jag bättre i mitt huvud och hela helgen har jag vilat, vilat och tänkt. Micke har varit till Glomma och fiskat Harr så jag har inte bara vilat jag har varit ensam också eller barnen har ju varit hemma så helt ensam har jag ju inte varit. Jag har som sagt tänkt den här helgen, just tänka är något jag är bra på, alldeles för bra på faktiskt. Jag ältar saker och det händer allt för ofta att jag inte kommer någonstans och då måste man bara sluta tänka på just den saken. 

Fast hur gör man för att sluta tänka på något som etsar sig fast. Jag har har provat på allt, visualisera en stoppskylt, maindfulness men vissa saker släpper bara inte taget. Då behöver jag avledning en sån avledning är att gå och jobba. Jag behöver tid att tänka men bara lagom mycket tid. Har jag för mycket tid så börjar ältandet. Doktorn sa att jag skulle vara hemma en vecka men igår gick jag till jobbet. Jag måste få chans att tänka på något annat.  Vissa av de saker som virvlar i mitt huvud finns bara där när det får för mycket tid. Det är okej att tänka om man kommer fram till något men att älta det gamla det du inte kan förändra tror jag inte man vinner på. 

Det jag kommit fram till i helgen är att ha en träningens vila. Jag har tänkt att nollställa kroppen. Börja om från början helt enkelt. Jag älskar att träna och det får mig att må bra. Jag blir lycklig av att löpträna även om det är svårt att förstå kanske. Nu ska jag ge kroppen tid att återhämta sig och bli frisk innan jag kör på. Jag älskar att promenera det är så himla skönt, jag kan gå i flera timmar. Ja inte just nu när jag har ont i foten men jag kan gå en timma som det ser ut nu och det ska jag inte lägga ner.


Hösten är ju så vacker.

Psykisk obalans kallas det och jag mår skit ibland som just nu. Jag vet att det går upp och ner jag vet att det blir bra igen. Måste bara vila och inte köra på så jävla hårt hela tiden. Ibland försöker jag hittat ett schema som talar om för mig hur jag ska leva. Hur jag ska tycka och tänka så jag inte behöver fundera ut det själv.

Egentligen vet jag att jag blir så här när det blir höst nu har det kommit mycket tidigare i år än vanligt men å andra sidan hade jag inte så mycket av det förra året. 
Jag är lyckligaste i världen, jag har världens bästa barn. En man jag älskar och som älskar mig. Ett roligt jobb, ett tryggt hem och fina vänner. Det är inte det att det inte är bra nog för det är det verkligen men nedstämdheten kommer ändå ibland och då måste de få göra det, utan att jag febrilt liter efter orsaker. För det har förmodligen inte med mitt liv nu att göra ens utan en tid som varit och något som gjort sår och hål i min själ.    

Var snäll mot sig själv när man är lite nere. Köpt en blomma till mig själv.

Nu när jag är i mer behov än någonsin av vila så bestämde jag mig för att prova på Storytel  i 14 dagar gratis.  

Men redan efter en dag var jag frälst. Så enkelt och lätt. Inga filer som ska flyttas och konverteras. Bara ladda ner och lyssna. 

Foten är ju inte helt bra och vist känner jag lite när jag gå men om jag går långsamt går det faktiskt ganska bra och med ljudbok i öronen går jag sakta. Jag märker att jag till och med stannar om det är för spännande. Såg förmodligen helt knäpp i när jag idag till och med stannade och hukad mig lite. 

Det är skönt att få ta det lugnt för jag är så trött så himla trött.

3 kommentarer:

  1. Agneta utanför Piteå.........önskar Dig allt väl och att Du ska bli Ditt gamla jag. Många gånger då jag läser Din blogg tycker jag att Du är då fööör duktig.... både Du och Din man och Dina barn! Det kan bli för jobbigt utimellan... Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina alltid så goda ord Agneta! Jag kommer bli bra, det blir jag alltid men jag vet att jag måste vila nu :) Allt gott till dig och de dina <3

      Radera
    2. Agneta.....tack å tackar för du ger dig tid ge en kommentar.....

      Radera