Packa, kålsoppa och Oxhälja

- Packar du?
- Ja jag packar. 
- men är det inte idag ni ska åka?
- Jo det är idag vi ska åka! 

Just nu är jag lite irriterad, självklart skiter jag i hur andra gör och hur andra vill göra och gör på mitt eget sätt men jag har nog aldrig känt mig så mycket som ett UFO som nu. Alla förväntar sig en sån jäkla framförhållning och alla verkar vara så välplanerade. Jag är faktiskt också ganska välplanerad men jag gör på mitt sätt. Jag kan inte tänka på vad jag ska ha med mig på Semestern en månad innan vi åker. Skulle jag packa så tidigt skulle jag hinna slarva bort den färdigpackade väskan. Vi är olika och jag har ett annat sätt att göra saker på: MITT SÄTT och det är det sättet som passar just mig!


Som vanligt till Oxhälja i Filipstad ska det kokas kålsoppa. 20 liter kokade jag och Lizette till Filippas försäljning i Strandvägskolan. 

Lite träning har jag hunnit med också!

Att få springa är för mig det bästa sättet att stressa ner, bara jag, mina ben och bra musik. Det var länge sen jag sprang så jag får vara nöjd med detta. 

Ny favorit inköpt. Det fanns massa olika ord att välja på men faith blev mitt val. Kärlek är vackert men tro är starkare. Tro är inte en gudstro utan för mig är tro det jag har inom mig min tro på mig själv. Den starkaste av alla, den fick mig framåt när jag blev ensam med barnen jag hade en stark tro på att jag fixar det här!  

Jag har haft sjukt mycket att göra hela veckan och ikväll åker vi till Norge och Gardemoen för en semester vecka i Grekland, Zakyntos. 
Fast lite marknad måste man ju hinna med, tycker det blir sämre för varje år. Köpte lite kryddor annars är det mest skräp som dessutom är dyrt.

Gustav nöjd med Oxhälja! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar