Höst, cykellopp och mat för magen

Jag är ganska van med att det är fullt upp i livet men just nu så är det så fullt att det känna som om varje sekund är planerad. 

Höst för mig betyder svamp, bär och kött och så även i år. Älskar att plocka svamp men gillar inte att äta men det finns det andra som gör :)


Lingonsylt gillar jag i alla fall. Allt sånt här är kul i måttliga mängder och i år har jag inte gjort mitt vanliga misstag. Plockat 50 kg lingon och sen ska de rensas och kokas sylt och innan man är klar med hälften är man så trött på skiten att man har lust att kassa bort lingonen. Jag kokade sylt av 5 liter lingon i år vilket var en helt överskådlig mängd för min hjärna.  

Att få hem en halv tjur så hela boxen är full blir full känna också skönt. Även om man tror att man aldrig ska bli klar när man står där och packar. 

I söndags var det en stor dag för syster och mig vi cyklade Fagersta Höstklassiker! Vi tog oss runt den nästan 88 km långa banan på lite mer än 4 timmar. Sjukt nöjda över vår prestation är vi. Det var dock väldigt få startande så vi såg inte några andra cyklister. Nu var det också lite skillnad i klass på de som kom i mål först de cyklade på 2 timmar och 12 minuter. De snittade alltså nästan 40km/h och jag och syster var uppe i 46km/h som max i nedförsbackarna och då bromsade vi för att det gick så snabbt. 

Hur som helst så var vi i alla fall jätte duktiga. 

Jag velar fram och tillbaka med den här maten och vad man bör och ska äta. Efter att försökt mig på att äta vanligt mat så inser jag att det funkar bra men jag tål verkligen inte mjöl. Jag är inte glutenintolerant men jag får ont i magen och blir helt uppsvälld. 

Så nu blir det mat som jag mår bra av helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar